Ludzie pragną czasami się rozstawać, żeby móc tęsknić, czekać i cieszyć się z powrotem.
Journal of Community and Applied Social Psychology, 5, 59-65.
Kelley, H. H. (1967). Attribution theory in social psychology. W: D. Levine (red.), Nebraska Kirejczyk, K. (red.). (1981). Upośledzenie umysłowe. Pedagogika. Warszawa: PWN.
Symposium on Motwation (t. 15, s. 192-238). Lincoln, NE: University of Nebraska Press.
Klasyfikacja zaburzeń psychicznych i zaburzeń zachowania w ICD-10. Opisy kliniczne i wskazów
Kelley, H. H. (1972). Causal schemata and the attribution process. W: E. E. Jones, D. E. Kano-
ki diagnostyczne (1997). Kraków: Uniwersyteckie Wydawnictwo Medyczne „Vesalius".
use, H. H. Kelley, R. E. Nisbett, S. Valins, B. Weiner (red.), Attribution: Perceiving the cau-Kleczewska, B. (1996). Medycyna a prawa człowieka. Warszawa: Wydawnictwo Sejmowe.
ses ofbehavior. Morristown, NJ: General Learning Press.
Klein, P. (1994). Całościowa ocena i interwencja w okresie niemowlęctwa i wczesnego dzieciń
Kelley, H. H. (1973). The process of causal attribution. American Psychologist, 28, 107-128.
stwa. W: A. Brzezińska, G. Lutomski (red.), Dziecko w świecie ludzi i przedmiotów
Kelley, H. H. (1997). Expanding the analysis of social orientations by reference to the seąuen-
(s. 189-216). Poznań: Zysk i S-ka.
tial-temporal structure of situations. European Journal of Social Psychology, 27, 373-404.
Klohnen, E. C, Bera, S. (1998). Behavioral and experiential patterns and avoidantly and secu-
Kelley, H. H., Grzelak, J. Ł. (1972). Conflict between indMdual and common interest in an
rely attached women across adulthood: A 31-year longitudinal perspective. Journal of Per
n-person relationship. Journal of Personality and Social Psychology, 21, 190-197.
sonality and Social Psychology, 74, 211-223.
8 7 6
B I B L I O G R A F I A
B I B L I O G R A F I A
8 7 7
Klonowicz, T. (1992). Stress w Wieży Babel Różnice indywidualne a wysiłek inwestowany w trud
Koralewicz, J. (1987). Autorytaryzm, lęk, konformizm. Wrocław: Ossolineum.
ną pracę umysłową. Wrocław: Ossolineum.
Koralewicz, J., Ziółkowski, M. (1990). Mentalność Polaków. Poznań: Nakom.
Kobasa, S. C. (1982). The hardy personality: Toward a social psychology of stress and health.
Kordys, J. (1991). Mózg i znaki. Warszawa: Państwowy Instytut Wydawniczy.
W: G. S. Sanders, J. Suls (red.), Social psychology of health and ilłness (s. 3-32). Hillsdale, Koren, P, Carlton, K., Shaw, D. (1980). Marital conflict: Relations among behaviors, outcomes,
NJ: Erlbaum.
and distress. Journal of Consulting and Clinical Psychology, 48, 460-468.
Kochańska, G. (1980). Experimental formation of cognitive and helping social motivation in
Korzeniowski, K. (1993a). Orientacja demokratyczna vs. autorytarna w społeczeństwie polchildren. Połish Psychologicał Bulletin, 11, 75-85.
skim. W: J. Reykowski (red.), Wartości i postawy Polaków a zmiany systemowe (s. 129-155).
Kocur, J., Trendak, W., Bukowski, J. (1997). Etyka ekologiczna i jej znaczenie dla psychiatrii
Warszawa: Wydawnictwo Instytutu Psychologii PAN.
i psychologii. W: W. Leksowski, J. Matysiakiewicz (red.), Psychiatria ekologiczna (s. 46-49).
Korzeniowski, K. (1993b). Alienacja polityczna a uczestnictwo polityczne w warunkach trans
Katowice: Polskie Towarzystwo Psychiatryczne.
formacji systemu. W: J. Reykowski (red.), Wartości i postawy Polaków a zmiany systemowe
Kofta, M. (1979). Samokontrola a emocje. Warszawa: PWN.
(s. 155-187). Warszawa: Wydawnictwo Instytutu Psychologii PAN.
Kofta, M. (1982). Freedom of choice and autonomous regulation: Outline of a theory. Polish Psy
Kosewski, M. (1977). Agresywni przestępcy. Warszawa: Wiedza Powszechna.
chologicał Bulletin, 11, 13-21.
Koss, M. R, Harvey, M. R. (1991). The rape victim (wyd. 2). Newbury Park, CA: Sagę.
Kofta, M. (1985). Orientacja podmiotowa: zarys modelu. W: A. Gurycka (red.), Podmiotowość
Kościelska, M. (1976). Psychologiczne problemy padaczki u dzieci. Warszawa: PWN.
w wychowawczych doświadczeniach dzieci i młodzieży (t. 1, s. 46-88). Warszawa: Wydawnic
Kościelska, M. (1984). Rozwój społeczny a upośledzenie umysłowe. Warszawa: PWN.
two Uniwersytetu Warszawskiego.
Kościelska, M. (1988). Założenia i metody pracy Ośrodka Terapeutycznego dla Dzieci przy Wy
Kofta, M. (1996). Wprowadzenie do psychologii stereotypów i uprzedzeń. W: M. Marody, E.
dziale Psychologii UW. W: M. Kościelska (red.), Studia zpsychołogii klinicznej dziecka
Gucwa-Leśna (red.), Podstawy życia społecznego w Polsce (s. 165-173). Warszawa: Instytut (s. 21-321). Warszawa: WSiP
Studiów Społecznych UW.
Kościelska, M. (1989). Psychologiczne podstawy organizacji życia dzieci i dorosłych upośle
Kofta, M., Sędek, G. (1993). Wyuczona bezradność: podejście informacyjne. W: M. Kofta (red.),
dzonych umysłowo w domach pomocy społecznej. Nowiny Psychologiczne, 1, 71-93.
Psychologia aktywności. Zaangażowanie, sprawstwo., bezradność (s. 133-170). Poznań: Nakom.
Kościelska, M. (1995). Oblicza upośledzenia. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.