Strona startowa Ludzie pragną czasami się rozstawać, żeby móc tęsknić, czekać i cieszyć się z powrotem.* * *Gong na obiad rozlał się po rezydencji cichym głębokim brzmieniem...Znaczny rozgłos uzyskała koncepcja E...To avoid electrical shock, All Rights Reserved...wicie: być sobą - być barwą - być dźwiękiem...To był właśnie jedwab, jakiego szukałam...rodzaju walce!71I my nauczyciele-wychowawcy, budząc w młodzieży naszejpoczucie humanitaryzmu, pośrednio bierzemy w niej udział...Westchnienia i aprobujące śmiechy przywitały ten komentarz...Zdarzało się czasami, iż wydawca zamawiał opowiadanie, co obecnie jest znacznie częstszą praktyką...21wtedy oddam miecz, jeśli nie będzie dla mnie za późno...
 

Ludzie pragną czasami się rozstawać, żeby móc tęsknić, czekać i cieszyć się z powrotem.

Journal of Community and Applied Social Psychology, 5, 59-65.
Kelley, H. H. (1967). Attribution theory in social psychology. W: D. Levine (red.), Nebraska Kirejczyk, K. (red.). (1981). Upośledzenie umysłowe. Pedagogika. Warszawa: PWN.
Symposium on Motwation (t. 15, s. 192-238). Lincoln, NE: University of Nebraska Press.
Klasyfikacja zaburzeń psychicznych i zaburzeń zachowania w ICD-10. Opisy kliniczne i wskazów­
Kelley, H. H. (1972). Causal schemata and the attribution process. W: E. E. Jones, D. E. Kano-
ki diagnostyczne (1997). Kraków: Uniwersyteckie Wydawnictwo Medyczne „Vesalius".
use, H. H. Kelley, R. E. Nisbett, S. Valins, B. Weiner (red.), Attribution: Perceiving the cau-Kleczewska, B. (1996). Medycyna a prawa człowieka. Warszawa: Wydawnictwo Sejmowe.
ses ofbehavior. Morristown, NJ: General Learning Press.
Klein, P. (1994). Całościowa ocena i interwencja w okresie niemowlęctwa i wczesnego dzieciń­
Kelley, H. H. (1973). The process of causal attribution. American Psychologist, 28, 107-128.
stwa. W: A. Brzezińska, G. Lutomski (red.), Dziecko w świecie ludzi i przedmiotów
Kelley, H. H. (1997). Expanding the analysis of social orientations by reference to the seąuen-
(s. 189-216). Poznań: Zysk i S-ka.
tial-temporal structure of situations. European Journal of Social Psychology, 27, 373-404.
Klohnen, E. C, Bera, S. (1998). Behavioral and experiential patterns and avoidantly and secu-
Kelley, H. H., Grzelak, J. Ł. (1972). Conflict between indMdual and common interest in an
rely attached women across adulthood: A 31-year longitudinal perspective. Journal of Per­
n-person relationship. Journal of Personality and Social Psychology, 21, 190-197.
sonality and Social Psychology, 74, 211-223.
8 7 6
B I B L I O G R A F I A
B I B L I O G R A F I A
8 7 7
Klonowicz, T. (1992). Stress w Wieży Babel Różnice indywidualne a wysiłek inwestowany w trud­
Koralewicz, J. (1987). Autorytaryzm, lęk, konformizm. Wrocław: Ossolineum.
ną pracę umysłową. Wrocław: Ossolineum.
Koralewicz, J., Ziółkowski, M. (1990). Mentalność Polaków. Poznań: Nakom.
Kobasa, S. C. (1982). The hardy personality: Toward a social psychology of stress and health.
Kordys, J. (1991). Mózg i znaki. Warszawa: Państwowy Instytut Wydawniczy.
W: G. S. Sanders, J. Suls (red.), Social psychology of health and ilłness (s. 3-32). Hillsdale, Koren, P, Carlton, K., Shaw, D. (1980). Marital conflict: Relations among behaviors, outcomes,
NJ: Erlbaum.
and distress. Journal of Consulting and Clinical Psychology, 48, 460-468.
Kochańska, G. (1980). Experimental formation of cognitive and helping social motivation in
Korzeniowski, K. (1993a). Orientacja demokratyczna vs. autorytarna w społeczeństwie polchildren. Połish Psychologicał Bulletin, 11, 75-85.
skim. W: J. Reykowski (red.), Wartości i postawy Polaków a zmiany systemowe (s. 129-155).
Kocur, J., Trendak, W., Bukowski, J. (1997). Etyka ekologiczna i jej znaczenie dla psychiatrii
Warszawa: Wydawnictwo Instytutu Psychologii PAN.
i psychologii. W: W. Leksowski, J. Matysiakiewicz (red.), Psychiatria ekologiczna (s. 46-49).
Korzeniowski, K. (1993b). Alienacja polityczna a uczestnictwo polityczne w warunkach trans­
Katowice: Polskie Towarzystwo Psychiatryczne.
formacji systemu. W: J. Reykowski (red.), Wartości i postawy Polaków a zmiany systemowe
Kofta, M. (1979). Samokontrola a emocje. Warszawa: PWN.
(s. 155-187). Warszawa: Wydawnictwo Instytutu Psychologii PAN.
Kofta, M. (1982). Freedom of choice and autonomous regulation: Outline of a theory. Polish Psy­
Kosewski, M. (1977). Agresywni przestępcy. Warszawa: Wiedza Powszechna.
chologicał Bulletin, 11, 13-21.
Koss, M. R, Harvey, M. R. (1991). The rape victim (wyd. 2). Newbury Park, CA: Sagę.
Kofta, M. (1985). Orientacja podmiotowa: zarys modelu. W: A. Gurycka (red.), Podmiotowość
Kościelska, M. (1976). Psychologiczne problemy padaczki u dzieci. Warszawa: PWN.
w wychowawczych doświadczeniach dzieci i młodzieży (t. 1, s. 46-88). Warszawa: Wydawnic­
Kościelska, M. (1984). Rozwój społeczny a upośledzenie umysłowe. Warszawa: PWN.
two Uniwersytetu Warszawskiego.
Kościelska, M. (1988). Założenia i metody pracy Ośrodka Terapeutycznego dla Dzieci przy Wy­
Kofta, M. (1996). Wprowadzenie do psychologii stereotypów i uprzedzeń. W: M. Marody, E.
dziale Psychologii UW. W: M. Kościelska (red.), Studia zpsychołogii klinicznej dziecka
Gucwa-Leśna (red.), Podstawy życia społecznego w Polsce (s. 165-173). Warszawa: Instytut (s. 21-321). Warszawa: WSiP
Studiów Społecznych UW.
Kościelska, M. (1989). Psychologiczne podstawy organizacji życia dzieci i dorosłych upośle­
Kofta, M., Sędek, G. (1993). Wyuczona bezradność: podejście informacyjne. W: M. Kofta (red.),
dzonych umysłowo w domach pomocy społecznej. Nowiny Psychologiczne, 1, 71-93.
Psychologia aktywności. Zaangażowanie, sprawstwo., bezradność (s. 133-170). Poznań: Nakom.
Kościelska, M. (1995). Oblicza upośledzenia. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.