Strona startowa Ludzie pragnÄ… czasami siÄ™ rozstawać, żeby móc tÄ™sknić, czekać i cieszyć siÄ™ z powrotem.doczni na lewym skraju ekranu, zniknÄ™li z pola widzenia...Z caÅ‚Ä… stanowczoÅ›ciÄ… twierdzÄ™, że z owego organu wywodzÄ… siÄ™ wszystkie czynnoÅ›ci kobiety i wszystkie jej zachowania, które mogÄ… przypominać uczucia u...Garage One way level (railroad) crossing Maximum Maximum Opening or without barrier width 3 m...- Hjarridi? A, znam - odezwaÅ‚ siÄ™ Eotajn, ciÄ…gle lustrujÄ…c szereg swoich jeźdźców...- ustawa z dnia 25 czerwca 1999 r...OdezwaÅ‚ siÄ™ żoÅ‚Ä…dek...Uciemiężeni!pozwalajÄ…c Price’owi prowadzić...Jeżeli rozporzÄ…dzenie nieruchomoÅ›ciÄ… polega na jej zbyciu, na potrzeby egzekucji przyjmuje siÄ™ swoistÄ… fikcjÄ™ prawnÄ…, polegajÄ…cÄ… na uznawaniu dÅ‚użnika w dalszym ciÄ…gu...— To dlaczego mu pozwalaliÅ›cie, żeby...
 

Ludzie pragną czasami się rozstawać, żeby móc tęsknić, czekać i cieszyć się z powrotem.

"
Piosenka ..Arnold Layne", subtelnie nawi¹zuj¹ca do konwencji przebojów wodewilowych, dziêki osobliwej partii organów nasycona tajemniczym klimatem, wywo³a³a swego rodzaju sensacjê po opublikowaniu. Tekst nagrania traktowa³ o fetyszyœcie. który nie móg³ oprzeæ siê pokusie buszowania miêdzy sznurami z bielizn¹ i strojenia siê w damskie ciuchy. Opowieœæ ta, bêd¹ca jakby proœb¹ o wyrozumia³oœæ dla dziwactw innych ludzi, by³a oparta na autentycznym wydarzeniu. Matki Syda i Rogera, mieszkaj¹ce naprzeciw ¿eñskiego college'u, wynajmowa³y pokoje studentom i poœród nich by³ w³aœnie
19
1967
opisany w piosence osobnik, choæ wcale nie musia³ mieæ na imiê Arnold.
Prasa doœæ ciep³o przyjê³a debiut zespo³u. ..Temat piosenki mo¿e wydawaæ siê nieco dziwny ale tylko dlatego, ze twórcy tekstów s¹ tuk konserwatywni. Tekst ,,Arnold Lanie" jest bardzo odwa¿ny i peten ironii, nie nui co robiæ : niego sensacji. Mo¿e wreszcie przestaniemy bvæ zasypywani piosenkami o mi³oœci". Tak pisa³ David Pau³ w Morning Star. Jednak wiêkszoœæ stacji radiowych bojkotowa³a utwór ze wzglêdu na tekst, który uznano za zbyt obsceniczny i sproœny. Roger Waters nie kry³ swego roz¿alenia z tego powodu: ,, Denerwuje mnie, gdy ludzie mówi¹, ¿e to sproœna piosenka. Jest to prawdziwa piosenka o prawdziwym cz³owieku, nie jest to jedynie kolekcja s³ów takich jak ,,love" czy ,,hahy" do³o¿ona do latwej. przebojowej muzyki. Piosenka ta napisana zosta³a w dobrej wierze i nie nagralibyœmy jej, gdyby nie podoba³a siê wszystkim cz³onkom zespoli³. Jeœli nie wolno nam œpiewaæ o ró¿nych formach ludzkich problemów, to równie dobrze mo¿emy w ogóle przestaæ œpiewaæ. Zreszt¹ spójrzmy prawdzie w oczy - stacje pirackie czêsto sraj¹ p³yty, które s¹ o wiele bardziej sproœne ni¿ ,,Arnold Layne" kiedykolwiek bêdzie."
..Myœlê, ¿e p³yta byla bojkotowana nie ze wzglêdu na tekst - dodaje Wright
-gdy¿ nie ma tam nic takiego, do czego mo¿na mieæ obiekcje. Chodzi³o raczej o nas. Oni byli po prostu przeciwko nam i tego typu grupom."
Na tym jednak nie koniec. Radio BBC. które w zasadzie nie mia³o specjalnych zastrze¿eñ do "Arnold Layne". zmusi³o zespó³ do zmiany tekstu piosenki ze strony B singla. Utwór ten oryginalnie nosi³ tytu³ "Lefs Roli Another One", by³ to jeden ze starych klasyków grupy, granych jeszcze we Free School. Poniewa¿ w tekœcie mówiono o za¿ywaniu narkotyków, BBC zagrozi³o bojkotem piosenki, chyba ¿e s³owa zostan¹ zmienione. W efekcie zespó³ musia³ napisaæ nowy tekst i tak powsta³ "Candy And A Currant Bun" (Cukierek i bu³ka z rodzynkami) - ten tytu³ nie przywodzi³ na myœl narkotyków, a ¿e w tekœcie pojawi³o siê s³owo ..fuck" - to nikomu nie przeszkadza³o.
Równie¿ Firma EMI wyraŸnie odcina³a siê od narkotyków, nie kojarzy³a (a raczej nie chcia³a kojarzyæ) z nimi terminu ..rock psychodeliczny". Styl ten zaczai siê co prawda kszta³towaæ w Stanach Zjednoczonych (przy okazji festiwali rockowych, które ³¹czy³y siê ze zbiorowym za¿ywaniem narkotyków przez muzyków i publicznoœæ), ale - podobnie jak wiele innych nowinek
- szybko zosta³ przeniesiony do Anglii. Pomyœlany jako akompaniament do narkotycznej "podró¿y" psychedelic rock sam mia³ dzia³aæ jak narkotyk
- osza³amiaæ i intrygowaæ s³uchacza, przede wszystkim dziêki bardzo silnemu nag³oœnieniu oraz dŸwiêkowym eksperymentom. Charakteryzowa³ siê swobodna form¹ i d³ugimi improwizacjami instrumentalnymi, a ponadto nada³ koncertom now¹, nie znan¹ dotychczas postaæ - formê spektaklu rockowego. Gra œwiate³, za spraw¹ Pink Floyd uzupe³niona póŸniej projekcj¹ slajdów i filmów, mia³a byæ narkotykiem dla oczu i czarowaæ na równi z muzyk¹.
20
1967
G³ównym przedstawicielem rocka psychodelicznego w Anglii by³ w³aœnie Pink Floyd, czego EMI zdawa³a siê nie dostrzegaæ. Opublikowa³a nawet oœwiadczenie prasowe g³osz¹ce, ¿e Pink Floyd nie wiedz¹, co ludzie maj¹ na myœli mówi¹c o rocku psychodelicznym i wcale nie staraj¹ siê wywo³aæ u s³uchaczy halucynacji ani innych tego typu stanów. Szefowie EMI byli przekonani, ¿e Pink Floyd to jeszcze jedna mi³a, sympatyczna grupa popowa. Gdyby tylko mogli ujrzeæ Syda stoj¹cego nieraz na estradzie i brzd¹kaj¹cego przez ca³y wieczór ten sam akord. Gdyby tylko wiedzieli, ¿e jego piosenki by³y w du¿ej czêœci rezultatem eksperymentów z narkotykami, które od dawna regularnie za¿ywa³.
Mimo opisanych k³opotów singel "Arnold Layne" zupe³nie nieŸle radzi³ sobie na listach przebojów. 15 kwietnia zadebiutowa³ w Top 50 tygodnika Record Retailer (obecnie Musie Week) na pozycji 33., a tydzieñ póŸniej osi¹gn¹³ miejsce 20. Wprawdzie potem zacz¹³ spadaæ, ale jak na debiut by³o to i tak bardzo wiele. Zw³aszcza, ¿e Pink Floyd nie proponowali typowej muzyki pop. która dominowa³a na listach bestsellerów. Grupa zosta³a zauwa¿ona, nakrêci³a nawet promocyjny klip dla potrzeb telewizji, gdzie zespól wyst¹pi³ (i marca (a wiêc jeszcze pr/ed wydaniem singla). By³o to w Manchesterze, \v Granada TV, a grupa zagra³a "Interstellar Overdrive", gdy¿ ze wzglêdów obyczajowych nie zgodzono siê na wykonanie "Arnold Layne". Inaczej by³o miesi¹c póŸniej. 6 kwietnia, gdy zespó³ pojawi³ siê w bardzo popularnym programie telewizji BBC "Top Of The Pops", ju¿ bez przeszkód prezentuj¹c swój singlowy przebój.
16 marca w' studiach Abbey Road Pink Floyd nagrali ,,Interstellar Overdrive". Rejestracji dokonano w studiach EMI, choæ oficjalny wieloletni kontrakt p³ytowy z firm¹ popisany zosta³ dopiero l kwietnia. W marcu i kwietniu zespól du¿o koncertowa³ odbywaj¹c trasê po Anglii i Irlandii.
W po³owic kwietnia w Abbey Road Studios Pink Floyd zarejestrowali pierwsze 5 utworów na swoj¹ p³ytê dtugograj¹c¹. Tu¿ obok. po s¹siedzku, Beatlesi tworzyli Sgt. Peppera. ..Oko³o l~.j0 Pani, George i Ringo przyszli do naszego studia -- wspomina Waters. ,,\\'szyscy sialiœmy wtedy jak skamieniali, byliœmy tym faktem bardzo podekscytowani". Kilka miesiêcy póŸniej Pani McCartney powie prasie, ¿e album Pink Floyd jest nokautuj¹cy.
29 kwietnia 1967 r. to data z dwóch przyczyn godna zapamiêtania w karierze Pink Floyd. Tego dnia zespó³ po raz pierwszy zagra³ poza granicami kraju -w Holandii, ale jeszcze tej samej nocy wróci³ samolotem do Londynu, b\ w Alexandra Pa³ace podczas zorganizowanej przez redakcjê International Times czternastogodzinnej imprezy "Technicolour Dream" daæ jeden z najwspanialszych wystêpów w swej historii. "The 14 Hour Technicolour Uream Free Speech Benefit for International Times" by³ najwa¿niejszym z wielu spotkañ brytyjskiego undergroundu i mimo ogromnego poœpiechu i chaosu, w jakim by³ przygotowywany, wypad³ niezwykle okazale. Pojawi³o siê na nim wielu znanych i cenionych artystów wywodz¹cych siê
21
1967