Ludzie pragną czasami się rozstawać, żeby móc tęsknić, czekać i cieszyć się z powrotem.
A.G
1474) przez masę klejową i uszczelniającą w
przestrzeń wewnętrzną samochodu. Włókno
tnące jest podwójnie położone, aż do osi wy-
cieraczki szyby.
Wskazówka
Wcisnąć włókno tnące wystarczająco głęboko, aby
zapobiecuszkodzeniu wargi lub listewki dystanso-
wej.
– przymocować zewnętrzny koniec włókna do
osi wycieraczki szyby lub przeciągnąć koniec
włókna do wewnątrz i przytrzymać za pomocą
uchwytu wyciągającego V.A.G. 1351/1;
– wyciągnąć połączenia ogrzewania tylnej szyby
i docisnąć wtyczkę do szyby;
5
– podkleić wewnętrzną część kołnierza szyby 1
za pomocą taśmy klejącej wzmocnionej tkaniną
(tylko podczas używania drutu tnącego);
– przymocować wewnętrzny koniec włókna do
urządzenia nawijającego;
– nastawić urządzenie nawijające V.A.G 1654 na
pozycję „I”;
64–17
– nastawić urządzenie nawijające odpowiednio do
danej pozycji i odciąć szybę;
– podczas odcinania szyby przyciskać klinem z
tworzywa sztucznego włókno tnące do szyby w
celu uzyskania wolnego miejsca.
Wymontowanie uszkodzonej tylnej szyby
– osłonić karoserię i przestrzeń wewnętrzną przed
odłamkami szyby;
– usunąć odłamki szkła, aż do materiału uszczelki
klejowej;
– wyciągnąć połączenia ogrzewania szyby i an-
teny;
5
– podkleić naokoło kołnierz 2 taśmą klejącą
wzmocnioną materiałem;
– oddzielić materiał uszczelki klejowej (z resztkami
szkła) w wycięciu szyby za pomocą noża elek-
trycznego i noża V.A.G 1561/10 (z rolką zderza-
kową).
Uwaga!
Bezwzględnie
zakładać
okulary
ochronne
i skórzane rękawice.
64–18
Zamontowanie tylnej szyby
Przygotowanie nieuszkodzonej szyby do wprawie-
nia, patrz ⇒ strona 64-20.
Przygotowanie nowej szyby do wprawienia, patrz
⇒ strona 64-21.
Przygotowanie kołnierza nadwozia do wprawienia
szyby, patrz ⇒ strona 64-23.
Uwagi dotyczące zamontowania, patrz ⇒ strona
64-24.
Czas utwardzania, patrz ⇒ strona 64-25.
64–19
Przygotowanie nieuszkodzonej szyby
do wprawienia
5
Wskazówka
Podczas ponownego użycia nieuszkodzonej szyby
odciąć około 1 do 2 mm reszty klejowej masy
uszczelniającej 1 za pomocą noża elektrycznego
i noża V.A.G 1561/10 z rolką zderzakową. Nie uszko-
dzić wstępnej warstwy i wargi z krawędzią dystan-
sową 2.
5
– nie uszkodzić krawędzi dystansowej 1 i warstwy
ceramicznej 2.
Uwaga!
Na powierzchnie przeznaczone do klejenia nie
nakładać podkładu, nie aktywować ich i nie zwil-
żać rozpuszczalnikiem czyszczącym. Utrzymy-
wać te powierzchnie w czystości, bez brudu i
smaru.
Wskazówka
Jeżeli klejenie nie będzie przeprowadzane po od-
cinaniu resztek warstwy klejowej, należy te po-
wierzchnie zaktywować.
64–20
Przygotowanie nowej szyby do wprawienia
5
Nowe szyby dostarczane są z warstwa wstępną
(PU poliuretan). Warstwa ta składa się z pozycji 1,
2 i 3.
1 – warga uszczelniająca,
2 – krawędź dystansowa,
3 – powierzchnia nakładania warstwy klejowej,
4 – szyba,
5 – rama okalająca (tylko przednia szyba).
– wytrzeć przednią warstwę suchą, nie strzępiącą
się ścierką.
Uwaga!
Nie nakładać podkładu na wstępną warstwę i nie
zwilżać jej rozpuszczalnikiem czyszczącym.
64–21
5
– nanieść aktywator AMV 181 800 02 aplikatorem
1 D 009 500 25 (kulka filcowa z drutem) tylko na
wstępną warstwę 2 szyby;
– wietrzyć aktywator przez co najmniej 10 minut.
Wskazówka
Aktywator nie powinien mieć kontaktu z lakierem, ze
względu na możliwość jego uszkodzenia.
64–22
Przygotowanie kołnierza nadwozia do wpra-
wienia szyby
5
– odciąć resztę materiału na kołnierzu szyby za
pomocą noża do skrobania V.A.G 1561/8. Koł-
nierza nie należy usuwać całkowicie.
Wskazówki
Resztki materiału służą jako podłoże dla przyle-
1
gania nowo nałożonego uszczelniającego ma-
teriału klejowego. Należy utrzymywać te po-
wierzchnie w czystości, bez śladów smaru.
Uwaga!
Aktywator nie powinien mieć kontaktu z lakie-
rem, ze względu na możliwość jego uszkodze-
nia.
Wyjątek:
Jeżeli klejenie nie jest przeprowadzane bezpośred-
nio po odcinaniu resztek warstwy, należy je zakty-
wować.
Jeżeli przy kołnierzu nadwozia prowadzone są
1
prace lub jest on odnawiany częściowo, po lakie-
rowaniu odpowiednia powierzchnia musi zostać