X

Strona startowa Ludzie pragną czasami się rozstawać, żeby móc tęsknić, czekać i cieszyć się z powrotem.Barclay zatem wbrew wszystkim i wszystkiemu bronił uparcie do ostatniej chwili planu cofania się na całej linii, planu, który wysławiał przed jednym z...— Taka zapiekanka z królika, Bill — wykrzykiwał ów młodzian odsłaniając przed oczyma zebranych olbrzymi kawał mięsa w cieście — takie...ROZDZIAł 17DODATKOWE ćWICZENIA WZROKU PRZYDATNE W PRACY PRZY KOMPUTERZEZoom przy użyciu kciukaWyciągnij przed siebie rękę z podniesionym kciukiem...Przechodzc do bardziej szczeg�Bowych definicji zagro|eD, jakie stoj przed Federacj Rosyjsk, Koncepcja definiuje interesy narodowe paDstwa, czyli  [Było to w roku 1860 i 1861, kiedy mój stryj rozpoczął właśnie praktykę lekarską i przed wyruszeniem na front sporo usłyszał o tych wydarzeniach od swoich...Przez pierwsze sto metrów Moon tańczyła jak boja na fali, skupiała całą swą uwagę na bronieniu się przed zadeptaniem, potem ścisk zaczął się rozrzedzać...– Czyż nie mówiłam przed chwilą, że masz być moim bohaterem? Nie widział jej twarzy, ale czuł dobrze, że żartuje, rzekł więc jeszcze poważniej...Żołnierze nabili działo i zasłonili uszy przed hukiem wystrzału, ale byli oni jedynie iluzją dla prawdziwych legionów, które szlochały, klęcząc, a olbrzym z...Na widok pierwszego trolloka poleciało jakieś dwadzieścia strzał, najdalsza spadła sto kroków przed szeregiem atakują­cych bestii...czego doświadczają moi wojownicy zmuszeni w przestworzach Zonamy Sekot do wal-Wykręcając się przed kłapiącą paszczą amphistaffa, Jacen przełączył na...
 

Ludzie pragną czasami się rozstawać, żeby móc tęsknić, czekać i cieszyć się z powrotem.

Potem
nale�y wyra�nie i g�o�no przeczyta� tekst Wyzwolenia przez Noszenie, samoczynnie
uwalniaj�ce Skandhy, a tak�e Wyzwolenie przez Praktykowanie Dharmy, uwalniaj�ce
samoczynnie od z�ych sk�onno�ci. Post�puj�c w ten spos�b, jogin o wysokim
intelekcie dokona w chwili �mierci przeniesienia �wiadomo�ci, tak �e nie b�dzie
musia� b��ka� si� po bar-do i �atwo osi�gnie wyzwolenie.
Ludzie ni�ej od niego stoj�cy pod wzgl�dem zdolno�ci rozpoznaj� w Bar-do Chwili
�mierci �wiat�o�� Dharmaty i d���c w g�r� �atwo osi�gn� stan Buddy.
Cz�owiekowi stoj�cemu jeszcze ni�ej w ci�gu kilku tygodni ukazuj� si� w Bar-do
Dharmaty r�ne spokojne i gniewne zjawy; nawet je�li r�norakie skutki karmana i
w�asne zdolno�ci nie zdo�aj� go wyzwoli� od razu, to jednak za kt�rym� razem
osi�gnie on wyzwolenie.
A zatem wi�kszo�� ludzi, rozpoznaj�c stopniowo r�ne etapy w�skiego przesmyku,
zyskuje wyzwolenie.
Natomiast ludzie o s�abym dzia�aniu dobrych skutk�w karmicznych i obci��eni
wielkimi wyst�pkami i ska�eniami musz� w�drowa� jeszcze ni�ej, w Bar-do �ycia.
Tam uzyskane stosownie do stopnia [zdolno�ci] r�norakie wskaz�wki i pouczenia
pozwalaj� im w�a�ciwie rozpozna� - je�li nie za pierwszym razem, to za innym - i
osi�gn�� wyzwolenie.
Cho� wszyscy tacy ludzie o bardzo s�abych dobrych skutkach karmicznych nie
potrafi� rozpozna� i wpadaj� w moc l�ku i przera�enia - to post�puj�c wedle tych
r�norakich poucze� o zamykaniu i wybieraniu bram �ona, rozpoznaj� w�a�ciwie -
je�li nie za pierwszym, to za innym razem i jednocz�c si� z przedmiotem
medytacji osi�gn� wznios�y stan bezmiernej zas�ugi. Ci najgorsi, cho�by byli
podobni zwierz�tom, uzyskaj� bezmiern� zas�ug� uciekaj�c si� do Trzech
Schronie�, i zawr�c� z drogi do piekie�. Wezm� na siebie drogocenne, zupe�ne,
rzadko i trudno osi�galne cia�o cz�owiecze a spotkawszy w nast�pnym �yciu guru i
przyjaci� Dharmy otrzymaj� od nich wskaz�wki, dzi�ki kt�rym dost�pi�
wyzwolenia. W Bar-do �ycia dosi�gnie ich ta nauka, wi�c, podobnie jak rynna
po�o�ona w zniszczonym kanale nawadniaj�cym, wskaz�wki owe przed�u�� dzia�anie
dobrego karmana. Po wys�uchaniu tych poucze� nawet ludzie bardzo niegodziwi nie
mog� nie dost�pi� wyzwolenia. A dlaczego? - m�g�by kto� spyta�. Ot� w bar-do
cz�owiek spotyka si� zar�wno z mi�osierdziem t�umu dew�w i wszystkich Budd�w
spokojnych i gniewnych, jak i z demonami i z�ymi mocami, usi�uj�cymi mu
przeszkodzi�. Wtedy, tylko skutkiem us�yszenia tej nauki, cz�owiek zmienia
postaw� i dost�puje wyzwolenia. Ta zmiana przychodzi �atwo, poniewa� jest on
jedynie "cia�em umys�u", pozbawionym oparcia z krwi i mi�sa. Cho�by d�ugo
b��dzi� w bar-do, to przecie� - wyposa�ony w subteln� inteligencj� karmiczn� -
widzi i s�yszy [doskonale], st�d wielka jest korzy�� i po�ytek; zapami�tuje i
przyswaja bardzo dobrze, potrafi�c momentalnie zmienia� sw�j umys�. Podobnie
machina miotaj�ca pociski albo ogromny kloc, kt�rego nie mo�e ud�wign�� stu
ludzi; gdy tylko spu�ci� go na wod�, w mgnieniu oka mo�na go skierowa�,
dok�dkolwiek si� tylko zapragnie. Podobnie z koniem, kt�rym powoduje si�
za�o�ywszy mu w�dzid�o na pysk. Tote�, je�li zw�ok zmar�ego jeszcze nie zabrano,
w ich pobli�u przyjaciele powinni ustawicznie powtarza� g�o�no [ten tekst], a�
do chwili, gdy z nosa pocieknie krew lub ropa. Do tego czasu nie nale�y zw�ok
rusza�. Nale�y przy nich odprawi� ceremonie za umar�ych, zgodnie ze �lubami
Samaji, ale nie wolno zabija� zwierz�t [na ofiar�]. Ktokolwiek jest w�wczas przy
zw�okach - przyjaciele, bliscy - nie powinien wznosi� krzyk�w b�lu ani lament�w,
ani okazywa� zmartwienia, wzdycha�, lecz tylko wykonywa� jak najwi�cej dobrych
uczynk�w.
Poza tym bardzo jest wa�ne nieustanne odczytywanie poucze� do��czonych na ko�cu
Wielkiego Wyzwolenia z Bar-do przez S�uchanie. Gdy rych�e nadej�cie �mierci jest
ju� pewne, nale�y wdra�a� umys� do sensu ich s��w oraz brzmienia. Trzeba

 

Drogi uĚźytkowniku!

W trosce o komfort korzystania z naszego serwisu chcemy dostarczać Ci coraz lepsze usługi. By móc to robić prosimy, abyś wyraził zgodę na dopasowanie treści marketingowych do Twoich zachowań w serwisie. Zgoda ta pozwoli nam częściowo finansować rozwój świadczonych usług.

Pamiętaj, że dbamy o Twoją prywatność. Nie zwiększamy zakresu naszych uprawnień bez Twojej zgody. Zadbamy również o bezpieczeństwo Twoich danych. Wyrażoną zgodę możesz cofnąć w każdej chwili.

 Tak, zgadzam się na nadanie mi "cookie" i korzystanie z danych przez Administratora Serwisu i jego partnerĂłw w celu dopasowania treści do moich potrzeb. Przeczytałem(am) Politykę prywatności. Rozumiem ją i akceptuję.

 Tak, zgadzam się na przetwarzanie moich danych osobowych przez Administratora Serwisu i jego partnerĂłw w celu personalizowania wyświetlanych mi reklam i dostosowania do mnie prezentowanych treści marketingowych. Przeczytałem(am) Politykę prywatności. Rozumiem ją i akceptuję.

Wyrażenie powyższych zgód jest dobrowolne i możesz je w dowolnym momencie wycofać poprzez opcję: "Twoje zgody", dostępnej w prawym, dolnym rogu strony lub poprzez usunięcie "cookies" w swojej przeglądarce dla powyżej strony, z tym, że wycofanie zgody nie będzie miało wpływu na zgodność z prawem przetwarzania na podstawie zgody, przed jej wycofaniem.