ďťż
Strona startowa Ludzie pragną czasami się rozstawać, Ĺźeby mĂłc tęsknić, czekać i cieszyć się z powrotem.Niektóre obowišzki pracodawcy, a wyjštkowo także i pracownika, majš charakter mieszany, to znaczy wišżšcy nie tylko wobec drugiej strony stosunku pracy, ale także i wobec...– A obrona?– Obrona to nie cel, to tylko przejściowa forma działań, wymuszona przez przeciwnika...- Szarzy - kontynuował - polują za pomocą zarĂłwno wzroku, jak i węchu, nocne ogary zaś tylko za pomocą węchu...poza tylko sam nie wiem gdzie i poza czym oni są tu ze KWIECIEŃ 2003 CZAPKA mną nie wiem kim są ale nienawidzę ich z całej duszy - Nie, na...Profilaktyka zaburzeń emocjonalnych to przede wszystkim uczenie dziecka róŸnych sposobów radzenia sobie w sytuacjach trudnych, a nie tylko ochrona dziecka przed...Twierdzenie o prawdopodobieDstwie logicznym zdania opiera si jednak nie tylko na owej konfrontacji zdaD, mówicej |e ze wzgldu na nie naszej hipotezie H przysBuguje prawdopodobieDstwo pGrace dała jej swĂłj numer i dodała:- Proszę mu powiedzieć, Ĺźe chce z nim mĂłwić doktor Grace Mitowski i Ĺźe zajmę mu tylko kilka minut..."Zarówno logicznie jak i metodologicznie - stwierdzajš Noah i Eckstein - pedagog porównawcza powinna zajmować się porównywaniem nie tylko na poziomie narodu, również i...124Odpowiadam wreszcie na drugie pytanie: Jaką korzyśćma z tego zły duch? Nie ma Ĺźadnej korzyści, on kieruje się tylko czystą perfidią...- Jesteś uzdrowicielką? Jondalar przyprowadził do domu uzdrowicielkę? - Donier omal się nie roześmiała, ale powstrzymała się i tylko pokręciła głową,...
 

Ludzie pragną czasami się rozstawać, żeby móc tęsknić, czekać i cieszyć się z powrotem.

słowa danego, że w nich się szanuje religię i poglšdy polityczne.
Ja również kiedyœ wierzyłem w to co mówili odnoœnie polityki i wydawało mi się potwierdzać ten fakt
to, że niektórzy ludzie będšc masonami nie należeli do partii radykalnej, która służyła jako narzędzie dla
masonerii, ten jednak kto znał tych ludzi dokładniej, wiedział, że sš oni zawieszeni w członkostwie lub
znajdujš się w swojej partii służšc jednak masonerii dla urzeczywistnienia programu antychrzeœcijańskiego,
który jest programem centralnym masonerii wœród nas. Zdarza się słyszeć w pewnych kręgach następujšce
zdanie "to można załatwić przez masonerię"- I rzeczywiœcie zdarzajš się przypadki, które w oczach
niewtajemniczonych muszš pocišgać za sobš uwięzienie, karę dyscyplinarnš lub zawieszenie albo utratę
pracy, a mimo to jakaœ ręka tajemna, która nie jest rękš bożš załatwia sprawę ku zdziwieniu postronnych, a
winni œmiejš się z naiwnych, którzy myœleli, że mogš rzšdzić nimi prawa lub sankcje publiczne kraju.
78. Maski, pod którymi się kryje
Masoneria wierna nakazowi tajemnicy lub maskowania się, nie występuje jawnie na scenie
politycznej. Œwiatło bardzo jej szkodzi, przebiera się więc za kogoœ i przedstawia swoje idee lub
programy owinięte w programy partii politycznych. Wœród ich reprezentacji ustawia swoich
najzdolniejszych członków, zobowišzanych do wypełniania jej planów i spełniania rozkazów.
Wiedzšc o tej tajemnej interwencji masonerii, rozumie się straszne znaczenie zdania Disraeliego,
czcigodnego ministra angielskiego: "Ci, którzy rzšdzš œwiatem to nie sš Ci, którzy wydajš się nim
rzšdzić, ale Ci, którzy działajš za kulisami". Na podobnych faktach opierał się brat .•. Blatin, poseł
francuski w 1888 r., który chwalił się, że zorganizował w parlamencie francuskim prawdziwy
syndykat wolnomularski, przy pomocy którego mógł uzyskać 100 razy interwencje prawdziwie
skuteczne.W których partiach, spyta czytelnik, grupujš się agenci masonerii? W swoim czasie była to
partia liberalna. Stšd rozsiewała swoje idee i przygotowywała bardziej zaawansowanych adeptów,
którzy nie mogšc przejœć granic, które ustanowiła większoœć tej partii tworzyli partię nowš,
radykalnš, pozostawiajšc w tej pierwszej ludzi potrzebnych dla hamowania reakcji i dla popychania
stale naprzód ludzi upartych i bojšcych się nowoœci. To samo zachodziło na nowym polu działania:
idee wykiełkowały, zasady Zakonu, które wyznawali fundatorzy partii radykalnej wydajš się teraz dla
wielu konserwatywnš starzyznš, rzucajš się więc dalej ku socjalizmowi, komunizmowi,
bolszewizmowi itd. Tutaj mamy braci .'. najbardziej zaawansowanych, reszta w partii radykalnej,
poważne rezerwy w liberalnej. Poza tym, bracia wniknęli do wielu innych siatek politycznych, od
liberalizmu do bolszewizmu, i nie brakuje takich, którzy sš w partii konserwatywnej.
Wytłumaczeniem i dowodem na to co powiedziałem jest wysiłek, z jakim loże organizowały i
propagowały partię liberalnš w ubiegłym wieku oraz ich dšżenie do zaszczepienia swoich idei nawet
wœród kleru. Wolnoœć (po hiszpańsku libertad) i liberalizm, słowa o znaczeniu wielorakim, które może
zakrzyknšć zarówno Lucyfer buntujšcy się przeciwko Bogu jak i œw. Piotr, obiecujšc być posłuszny wpierw
Bogu, a potem ludziom. Okrzyk ten stal się okrzykiem bojowym sprytnie wybranym przez masonerię.
"Byłoby nierozważnie walczyć z odkrytš twarzš, powiedział Fryderyk de Sidow. Propagowanie wolnoœci
umysłu i poczucia niezależnoœci, było to jakby chcieć cisnšć o ziemię gigantyczny pomnik wzniesiony
przez ambicje. Pod ochronš autorytetów masoneria pracowała w wielkim dziele, które jej powierzono"
(Eckert, I, 209-210).
Biuletyny oficjalne masonerii belgijskiej stale wykazujš troskę Wielkiego Wschodu o partię liberalnš,
ponieważ wcielała w życie, mimo że niewtajemniczeni nie zdawali sobie z tego sprawy, jej idee i
działalnoœć politycznš, zgodnie zresztš z jej własnš deklaracjš: "Partia liberalna, która jest wyrazicielem
masonerii dla niewtajemniczonych musi otrzšsnšć się z opieszałoœci. Jej chwilowy letarg jest
spowodowany brakiem precyzji w jej programie. Trzeba ograniczyć ten program do małej liczby proble-
mów...". Tak mówił brat Quequier na posiedzeniu Wielkiego Wschodu Belgii z 25 stycznia. Loże tego
Wielkiego Wschodu w swoim zapale zniszczenia chrzeœcijaństwa przekazujš partii liberalnej jednoœć, siłę
i kierownictwo. W nich "dojrzewajš idee liberalne", "przygotowuje się sesje kongresu liberałów", tylko w
nich "jest możliwe sprzymierzenie się szefów liberalizmu". To właœnie w nich przygotowuje się program
rozdziału państwa i Koœcioła i "nauczanie œwieckie, przymusowe i bezpłatne", likwidację przedstawicielstwa w
Watykanie, wprowadzenie rozwodów, zniesienie dotowania kultu itd. (F. M. B.).
Na kongresie masońskim w Mediolanie w 1881 r.; ósmy punkt deklaracji był następujšcy: "Kongres
decyduje, że jest miejsce na to, żeby zorganizować potajemnie siły liberalne Włoch i że loże winny wysilić się
bardziej niż kiedykolwiek, aby w parlamencie większoœć zdobyli masoni". Punkt dziesišty dodaje do tego:
"W końcu Kongres decyduje, że z inicjatywy władzy masońskiej przedsięweŸmie się stworzenie wielkiej
partii antyklerykalnej bez rozróżniania opinii politycznych, której celem będzie zwalczać i zniszczyć
klerykalizm wszystkimi możliwymi sposobami" (Marg., 146).
Teraz się rozumie dlaczego, gdy się wzywa do jakiejœ kampanii antyreligijnej, czyni się to w imię idei i
zasad liberalnych. Masoneria wstydzi się swojego własnego imienia. "Kiedy nasz [argentyński - przyp.
tłum.] prezydent wrócił z Europy w 1925 r. masoneria Buenos Aires utworzyła Komitet Liberalny dla
zorganizowania przyjęcia przez ludnoœć i dla przywitania go. Dzięki temu Komitetowi wszystkie elementy
liberalne Argentyny oddały hołd prezydentowi. Ten zaœ, ze swej strony poczynił przy tej okazji deklaracje
bardzo okreœlone, co do swojego przyszłego działania w rzšdzie, skondensowane w następujšcej