Strona startowa Ludzie pragnÄ… czasami siÄ™ rozstawać, żeby móc tÄ™sknić, czekać i cieszyć siÄ™ z powrotem.Niektóre obowi¹zki pracodawcy, a wyj¹tkowo tak¿e i pracownika, maj¹ charakter mieszany, to znaczy wi¹¿¹cy nie tylko wobec drugiej strony stosunku pracy, ale tak¿e i wobec...– A obrona?– Obrona to nie cel, to tylko przejÅ›ciowa forma dziaÅ‚aÅ„, wymuszona przez przeciwnika...- Szarzy - kontynuowaÅ‚ - polujÄ… za pomocÄ… zarówno wzroku, jak i wÄ™chu, nocne ogary zaÅ› tylko za pomocÄ… wÄ™chu...poza tylko sam nie wiem gdzie i poza czym oni sÄ… tu ze KWIECIEŃ 2003 CZAPKA mnÄ… nie wiem kim sÄ… ale nienawidzÄ™ ich z caÅ‚ej duszy - Nie, na...Profilaktyka zaburzeñ emocjonalnych to przede wszystkim uczenie dziecka róŸnych sposobów radzenia sobie w sytuacjach trudnych, a nie tylko ochrona dziecka przed...Twierdzenie o prawdopodobieDstwie logicznym zdania opiera si jednak nie tylko na owej konfrontacji zdaD, mówicej |e ze wzgldu na nie naszej hipotezie H przysBuguje prawdopodobieDstwo pGrace daÅ‚a jej swój numer i dodaÅ‚a:- ProszÄ™ mu powiedzieć, że chce z nim mówić doktor Grace Mitowski i że zajmÄ™ mu tylko kilka minut..."Zarówno logicznie jak i metodologicznie - stwierdzaj¹ Noah i Eckstein - pedagog porównawcza powinna zajmowaæ siê porównywaniem nie tylko na poziomie narodu, równie¿ i...124Odpowiadam wreszcie na drugie pytanie: JakÄ… korzyśćma z tego zÅ‚y duch? Nie ma żadnej korzyÅ›ci, on kieruje siÄ™ tylko czystÄ… perfidiÄ…...204nym, a nawet ¿e odnoœnik taki jest denotowany w ka¿dym jêzyku przez jeden lub wiêcej leksemów (choæ w pewnych wypadkach mo¿e tylko na najogólniejszym poziomie...
 

Ludzie pragną czasami się rozstawać, żeby móc tęsknić, czekać i cieszyć się z powrotem.

Mieli za to sporo do powiedzenia w historiozofii i filozofii spoBecznej. Zasadniczym problemem wykBadu filozofii rosyjskiej jest rozgraniczenie tego, co w rosyjskim dorobku mo|na jeszcze nazwa filozofi, a co ju| nie mie[ci si w zakresie dyscyplin filozoficznych. Dlatego te| rosyjska filozofia byBa przez niemal wszystkich jej historyków ujmowana w ramach szerszej caBo[ci, zawierajcej równie| problematyk spoBeczn, kulturologiczn, polityczn oraz religijn.
Problem relacji pomidzy dwoma ostatnimi aspektami poruszany byB ju| w my[li okresu staroruskiego. Fieodosij Pieczerski (1009-1173), ihumen pierwszego klasztoru w Kijowie, dopatrywaB si zadania wBadcy w obronie wiary, która miaBa z kolei by
354 JOACHIM DIEC
elementem spajajcym paDstwo ruskie. Rol prawdy religijnej jako fundamentu jedno[ci Rusi podkre[la szczególnie pochodzcy z XI w. latopis Powie[ lat minionych (>25ABL 2@5<5==KE ;5B). Pojawiaj si tak|e zal|ki historiozofii. Metropolita kijowski IBarion (sprawujcy urzd od 1051 r.) w SBowie o zakonie i Basce (!;>2> > 70:>=5 8 1;03>40B8) tworzy podstawy idei  Zwitej Rusi". Idc za nauk [w. PawBa, ukazuje okres Starego Testamentu jako epok prawa, chrze[cijaDstwo za[ jako domen Baski i prawdy. Duchowa jedno[ i prawda wymagaj jednak od ludzko[ci wysiBku intelektualnego i [rodków politycznych, std wBadza powinna by sprz|ona z ortodoksj.