Strona startowa Ludzie pragną czasami się rozstawać, żeby móc tęsknić, czekać i cieszyć się z powrotem.hipotezy przy odczytywaniu informacji zrdBowychhipotezy w toku krytyki zewntrznej i wewntrznej zrdBa > hipotezy faktograficznehipotezy przy ustalaniu faktw (prostych oraz cigw genetycznych)hipotezy wyja[niajce fakty I hipotezy eksplikacyjnehipotezy ustalajce prawahipotezy scalania informacji o przeszBo[ci (dotGdy zakoDczyB si sezon oratoryjny 1750, w ramach ktrego prawykonana zostaBa Teodora, Handel po raz ostatni wyprawiB si do Rzeszy, ktrej granice przekroczyB akurat w dniu [mierci Bacha (niewiele wcze[niej i jego |ycie znalazBo si podobno w niebezpieczeDstwie -w zwizku z wypadkiem powozu, ktrym podr|owaB przez Holandi)to rów sys te mów i ad mi ni stra to rów sie ci i po ma ga im roz wi jaæ umie jêt no œci za wo - do we, za pew nia fo rum dzie le nia siê pro ble ma mi i ich roz wi¹zy wa nia oraz po...5) uchwalanie studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy oraz miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego;...Do dziaalnoci Funduszu znajduj zastosowanie przepisy Kodeksu postpowania administracyjnego, ordynacji podatkowej oraz przepisy o postpowaniu egzekucyjnym w...Korzyci natury zdrowotnej i pedagogicznej wynikajce z powikszenia godzin zaj WF i sportu oraz intensyfikacji tych zaj, gwnie przez prowadzenie ich na wieym...Aby jakiekolwiek wydarzenie czy sytuacja mogo zaistnie na planie fizycznym,musi zosta poprzedzone przez myl, wprawione przez ni w ruch oraz...– Krzysztofa Kononowicza Krzysztof Kononowicz to urodzony 21 stycznia 1963 w Kętrzynie kandydat na prezydenta Białegostoku oraz kandydat do...Drugi pogld nakazuje pojcie orzeczenia kwalifikowa wycznie wedug legis fori: czyli prawa pastwa, w ktrym orzeka si o uznaniu (cilej wedug przepisw...działania w postaci ofensywy od ródeł Nilu a do jego uj cia oraz likwidacji baz angielskich w Nigerii, na Złotym Wybrze u, w Sierra Leone i w Gambii...
 

Ludzie pragną czasami się rozstawać, żeby móc tęsknić, czekać i cieszyć się z powrotem.

Proponuję, aby cienie/odblaski umieszczać na osob-
nej warstwie w celu łatwiejszego nanoszenia poprawek. Aby nie-
co postarzyć otrzymany zlew, klikamy na warstwę koło 1 i wybieramy Filtr>Szum>Kurz i rysy (Filter>Noise>Dust & Scratches). Ustawiamy opcje: Promień (Radius) na 1, Próg (Threshold) na 20. Czynności te powtarzamy także dla warstwy sitko.
Kształt kropel
Następnie dodajemy do obrazka efekt kropel wody. W tym celu ponad
wszystkimi warstwami tworzymy nową warstwę i nazywamy ją krople.
Ustawiamy kolor Narzędzia (Foreground) na czarny i, będąc na tej warstwie, za pomocą pędzla o wielkości zależnej od planowanej wielkości kropel rysujemy dowolną ilość kształtów pokrywających elemen-
ty leżące poniżej. Większe krople możemy rysować za pomocą narzę-
dzia Pióro (Pen Tool) [P]. Utworzoną w ten sposób ścieżkę należy zamienić na selekcję i wypełnić kolorem czarnym.
m Nadajemy kroplom głębię
Teraz, będąc na warstwie krople, zmniejszamy jej krycie do 0% i wy-
bieramy polecenie Warstwa>Styl warstwy>Cień (Layer>Layer
Style>Drop Shadow). Ustawiamy opcje: Krycie (Opacity): 95%.
W opcji Cień wewnętrzny (Inner Shadow) ustawiamy Krycie (Opacity): 60%, Odległość (Distance) na 18, a Wielkość (Size) na 10 pikseli.
Następnie w opcji Blask wewnętrzny (Inner Glow) ustawiamy Krycie (Opacity) na 20%, Wielkość (Size) na 92-95%, kolor na jasnobłękit-ny. W zakładce Faza i Płaskorzeźba (Bevel and Emboss) ustawiamy Technikę (Technique) na Dłuto Twarde (Chisel Hard); Głębię (Depth) na 300-320%, Wielkość (Size) na 70, Zmiękczanie (Soften) na 10.
odi
Ostatnie poprawki
"O
i/)
o.
Aby krople wody na zlewie były bardziej realistyczne, zaznaczamy
S
wszystkie krople na warstwie krople i przechodzimy do warstwy koloT.
Wybieramy narzędzie Smużenie (Smudge) [R] i zniekształcamy nie-
g
co fragmenty obiektu leżące bezpośrednio pod kroplami. Następnie
fragmenty te możemy delikatnie rozmyć za pomocą filtru Rozmycie
gaussowskie (Gaussian Biur) — Filtr>Rozmycie>Rozmycie gaussowskie (Filter>Blur>Gaussian Biur), w którym ustawiamy opcję Promień (Radius) 2-3 piksele. ®
44
luty/marzec 2004
WEBDESIGN
Interfejs
30 min
w Photoshopie"
film
Łukasz Pabian
Photoshop pomimo że, na pozór nadaje się tylko do grafiki płaskiej, może być bardzo pomocnym narzędziem przy tworzeniu pseudo trójwymiarowych obiektów stosując wypełnienia gradientowe.
W programie istnieją również narzędzia oraz opcje dające możliwość pracy z wektorami. Dzięki czemu można nadać obiektom nowatorski kształt. Nie dyskryminując podstawowych narzędzi Photoshopa w tutorialu zostały również użyte narzędzia zaznaczenia do wymodelowania kształtu.
_ Zaczynamy
Tworzymy nowy plik i zaznaczamy owalny obszar narzędziem
Zaznaczenie eliptyczne {Eliptical Marquee Tool) [M], który wypełniamy gradientem liniowym z jasnego do ciemnoszarego. Żeby podkreślić
trójwymiar, na górze na nowej warstwie wypełniamy zaznaczenie gra-
dientem radialnym z koloru jaśniejszego niż wcześniejszy do przezro-
czystości i podobnie na dole kolorem ciemniejszym od poprzedniego
użytego w pierwszym gradiencie. W tutorialu będziemy używać sty-
lu warstwy: Styl 7. Faza i Płaskorzeźba (Styl: Płaskorzeźba, Głębia: 1, Wielkość: 1, Kierunek: Do dołu) (Bevel and Emboss (Style: Emboss,
Depth: 1, Size: 1, Direction: Down)).
Kształt interfejsu
Za pomocą linii pomocniczych [Cf/7]+[R] tworzymy krzyż (środek
umieszczamy w centrum okręgu). Ze środka rysujemy kolejny okrąg
odi
narzędziem Elipsa (Elipsę Tool) [U] — mniejszy od poprzedniego, 03
gdy przytrzymamy [Ctrl] figura będzie symetryczna względem osi X
i Y. Narzędziem Zaznaczenie bezpośrednie Direct Selection Tool [A]
zmieniamy pozycję górnego węzła — przenosimy go w dół zmniej-
szając siłę ramion oddziaływania na krzywą. Tworzymy nową warstwę
i klikamy prawym przyciskiem myszy na krzywej, wybieramy opcję
Utwórz selekcję (Make Selection). Powstałe zaznaczenie wypełnia-my kolorem ciemnoszarym. Zmniejszamy zaznaczenie o 1 piksel —
Zaznacz>Zmień>Zawężanie (Select>Modify>Contract). Wycinamy zaznaczenie [Cfr/]+[X] i nakładamy na warstwę Styl 1.
46
luty/marzec 2004
t o
Przyciski
Tworzymy najmniejszy okręg, który przemieszczamy kilka punktów
poniżej środka, wypełniamy go ciemnoszarym na nowej warstwie,
zmniejszamy o 1 piksel zaznaczenie Zaznacz>Zmień>Zawężanie
(Select>Modify>Contract) i wycinamy [Ctrl\+[X\. Rysujemy linie łączą-
ce małe koło z większym „kołem", które będą oddzielały nasze przy-
ciski. Nanosimy Styl 1. Możemy na mniejszy okrąg nałożyć kilka gradientów, tak jak w pierwszym kroku by uzyskać wypukłość przycisku.
Przyciski cd.
Na poszczególnych przyciskach tworzymy odpowiadające im symbo-
le (za pomocą narzędzia Zaznaczenie (Marquee) [M] lub Pióro (Pen)
[U]). Wypełniamy każdy ze znaczków kolorem RGB: [42,78,128] i na warstwę z symbolami nakładamy Styl: Cień wewnętrzny (Krycie 30%,
Odległość: 2, Wielkość: 2) (Inner shadow (Opacity 30%, Distance: 2, Size: 2)) oraz Faza i Płaskorzeźba (Styl: Faza zewnętrzna, Kierunek: Do dołu, Głębia: 11%, Wielkość: 1) (Bevel and Emboss (Style: Outer
Bevel, Direction: Down, Depth: 11%, Size: 1)). Teraz symbole spra-wiają wrażenie jakby się zagłębiały w przyciskach.
Wypełnienie
Tworzymy zaznaczenie o średnicy 12 pikseli i wypełniamy je gradien-
tem linearnym z góry od koloru RGB: [95,134,56] do koloru RGB:
[120,226,17], Zmniejszamy zaznaczenie o 1 piksel Zaznacz>
Zmień>Zawężanie i na nowej warstwie wypełniamy je kolorem białym, przesuwamy zaznaczenie o kilka punktów w dół i wycinamy to co jest
4 4
w zaznaczeniu [Cfr/]+[X]. Na niższą warstwę (zielony owal) nakłada-
my Styl: Cień wewnętrzny (Odległość: 0, Wielkość 10) (Inner Shadow