Ludzie pragną czasami się rozstawać, żeby móc tęsknić, czekać i cieszyć się z powrotem.
dwóch przypadków wywołujemy pomocni-
zycznym urządzeniu. Niestety, ze wzglę-
czą funkcję StopTickGenerator(), spraw-
du na dość skomplikowany proces certyfi-
Na koniec chciałbym wymienić osoby, któ-
dziwszy uprzednio czy aby nasz timer
kacji (Symbiana wymaga, by każda aplikacja
re dzięki swoim wnikliwym recenzjom przy-
wcześniej był uruchomiony (iTickGenera-
działająca na telefonie została podpisana od-
czyniły się do znacznej poprawy jakości ni-
tor->IsActive()). Implementacja funkcji
powiednim certyfikatem bezpieczeństwa),
niejszego artykułu. Wspomniane osoby to:
StopTickGenerator() jest trywialna i spro-
kwestię tę chwilowo pominiemy (wrócimy
David de Rosier, Jacek Noe Cybularczyk oraz
wadza się do wywołania funkcji Cancel() do niej w kolejnym artykule z cyklu).
Mateusz Kula. Chciałbym również podzięko-
na obiekcie timera, co powoduje jego zatrzy-
wać mojej ukochanej żonie – Oli, za cierpli-
manie:
Zadanie domowe
wość, którą okazała mi w trakcie pisania te-
Przedstawiony wyżej szkielet aplikacji sta-
go artykułu.
void CGameSkeletonContainer::StopTickGe-
nowi solidny wstęp do bardziej zaawanso-
nerator()
wanych i ciekawszych tematów związanych z
{ iTickGenerator->Cancel(); }
programowaniem gier. Czytelników, którym
RAFAŁ KOCISZ
przypadł do gustu niniejszy tekst i planują
Pracuje na stanowisku Dyrektora Techniczne-
W przypadku odwrotnym (tj. kiedy apli-
kontynuować lekturę mojego cyklu w kolej-
go w firmie Gamelion, wchodzącej w skład Gru-
kacja
odzyskuje
kontrolę)
wywołuje-
nym numerze SDJ, zachęcam do wykonania
py BLStream. Rafał specjalizuje się w technolo-
my omówioną już wcześniej funkcję
kilku ćwiczeń związanych z przedstawiony-
giach związanych z produkcją oprogramowa-
StartTickGenerator(), odpowiedzialną za
mi tu materiałami. Po pierwsze, warto zapo-
nia na platformy mobilne, ze szczególnym na-
uruchomienie timera (Listing 12). Dzięki
znać się bliżej z narzędziem Carbide, a szcze-
ciskiem na tworzenie gier. Grupa BLStream po-
temu prostemu zabiegowi, jesteśmy w sta-
gólnie z debuggerem. Jako pierwszą część za-
wstała by efektywniej wykorzystywać potencjał
nie obsłużyć cały szereg wydarzeń zakłóca-
dania domowego zalecam powstawianie w
dwóch, szybko rozwijających się producentów
jących naszą grę.
różnych miejscach naszej przykładowej apli-
oprogramowania – BLStream i Gamelion. Firmy
Oczywiście, interakcja z systemem nie
kacji punktów wstrzymania (ang. breakpo-
wchodzące w skład grupy specjalizują się w wy-
kończy się na obsłudze zdarzenia utraty
ints), uruchomienie jej w trybie debug ( F11)
twarzaniu oprogramowania dla klientów korpo-
kontroli przez aplikację. Kolejne przydatne
i przeprowadzenie praktycznych obserwacji
racyjnych, w rozwiązaniach mobilnych oraz pro-
mechanizmy związane z tą tematyką (mię-
mechaniki działania szkieletu (pętla głów-
dukcji i testowaniu gier.
dzy innymi obsługę zmiany orientacji ekra-
na, zdarzenia itd.). Jako drugie zadanie, pro-
Kontakt z autorem: rafal.kocisz@gmail.com
74
09/2008
www.sdjournal.org
75