Ludzie pragną czasami się rozstawać, żeby móc tęsknić, czekać i cieszyć się z powrotem.
Dobrze by bylo podniesc jej wartosc, korzystajac z punktow „wolnych”. Sila Woli jest istotnym czynnikiem wplywajacym na stopien opanowania sytuacji w czasie akcji, zwlaszcza w stresie, kiedy biora gore drapiezne instynkty. Sila Woli pozwala takze opierac sie czyjejs Dominacji i jest wykorzystywana w Dyscyplinie Thaumaturgii.
Czlowieczenstwo
Poczatkowo Czlowieczenstwo bohatera rowne jest sumie wartosci jego Sumienia i Samokontroli, wiec zawiera sie w przedziale od 2 do 9. Jednak mozna i naprawde warto zwiekszyc wartosc Czlowieczenstwa dzieki punktom „wolnym”. Czlowieczenstwo jest decydujacym wyznacznikiem stopnia degeneracji bohatera. Bohater bez Czlowieczenstwa jest calkowicie podlegly Bestii i nie moze juz byc odgrywany przez gracza.
Pragnienie Krwi
Ukoronowaniem kreacji bohatera jest wyznaczenie Pragnienia Krwi, jakie bohater ma na poczatku gry. Pragnienie Krwi wyznacza, ile „energii” ma bohater - krew jest zyciowa sila wampira. Po prostu rzuc kostka dziesiecioscienna, aby okreslic poziom Pragnienia Krwi. To jedyny rzut, ktory wykonuje sie podczas kreacji bohatera.
Ironia bytu wampira nie powinna sie ograniczac do samej opowiesci.
Punkty „wolne”
Teraz mozesz juz skorzystac z 15 punktow, za ktore mozesz „kupic” jednostki wartosci Cech bohatera. Jednak nie jest to takie doslowne, jak mogloby sie wydawac. Jesli chcesz podniesc wartosc jakiegos Atrybutu o 1, kosztuje to 5 punktow „wolnych”, natomiast Pozycja tylko jeden. Punkty kosztow wymienione sa w tabeli na stronie obok. W ten sposob mozesz „kupic” kazda Dyscypline (nawet jesli nie jest twoja Klanowa Dyscyplina).
Iskry zycia
Sa jeszcze inne aspekty zwiazane z bohaterem, ktore powinny sie znalezc obok juz wymienionych. Nie musisz tych elementow koniecznie wpisywac do Karty Bohatera, ale powinienes o nich z pewnoscia pomyslec - nie tylko teraz, ale w ciagu calej kariery twojego bohatera.
Wyglad
Wyglad bohatera uwidacznia jego Cechy innym. Okreslajac wyglad bohatera, powinienes miec na wzgledzie pokrewne z nim Cechy, jak Atrybuty Spoleczne i Rola. Wysoka inteligencja wyroznia ostrym, przejrzystym spojrzeniem. Rola Dyletanta moze oznaczac, ze bohater nosi modne i kosztowne ubrania. W ten sposob gracze moga lepiej powiazac ze soba Cechy bohatera i sprawic, by staly sie ciekawsze. Lepiej wyglada, jak sie powie: „Na mojej twarzy zawsze widnieje cien pogardy”, niz „Widzisz, ze jestem pogardliwy”.
Znajomosci
Sporzadz na odwrocie swojej Karty Bohatera liste Wazniejszych i Mniej Znaczacych Znajomosci (jesli je masz). Pamietaj, masz jedna Wazniejsza Znajomosc za kazda jednostke wartosci Znajomosci. Wystarczy, abys okreslil imiona Znajomych, gdzie i jak mozna ich znalezc oraz jaki rodzaj pomocy moga zaoferowac. W 7. rozdziale znajdziesz na ten temat wiecej informacji.
Swita
Sprecyzuj, jaki rodzaj swity posiada twoj bohater, jesli wybrales te Ceche Pozycji. Kazdy czlonek Swity jest lojalnym sluga, ktory wytrwale bedzie sluzyl twojemu bohaterowi. Odpowiedz sobie na takie pytania: Jak zapewniasz sobie lojalnosc tych osob? Czy Zdominowales ich? Czy ulegaja twojej Prezencji? Czy zaprzyjazniles sie z nimi? Czy maja wobec ciebie jakis dlug? Jakie sa ich szczegolne umiejetnosci? Co robia w ciagu dnia? Czy sa ghulami czy twoimi zywicielami? Wiecej szczegolow znajdziesz w rozdziale 7.
Specjalizacja
Juz na samym poczatku mozesz okreslic swojemu bohaterowi specjalizacje. Choc wiekszosc graczy wybiera sobie specjalizacje Cech dopiero w trakcie gry, mozesz to zrobic od razu. Specjalizacja jest szczegolnym aspektem Cechy, w ktorym bohater jest wyjatkowo dobry. Po prostu wpisz w puste miejsce obok nazwy Cechy odpowiednia specjalizacje; sugestie dla kazdej Cechy podane sa przy ich opisie w rozdziale „Cechy”. Choc maja sie one przede wszystkim przydac w grze aktorskiej, daja tez tobie pewna premie do rzutow kostkami przy wykonywaniu okreslonych czynnosci albo pomagaja w jakis inny sposob. Jaki efekt beda mialy w grze - zalezy od Narratora.
Ekwipunek
Jesli chcesz wydac pieniadze na zakup ekwipunku, mozesz to zrobic teraz. Mozesz kupic bron, ubrania, mieszkania, domy, samochody, cokolwiek - skorzystaj z wlasciwego katalogu cen. Jako Narrator, mozesz pozwolic graczom wybierac ekwipunek tak dlugo, jak tego chca; jednak nie karz tych, ktorzy tego nie chca - po prostu niech podczas gry wykonaja rzut na Srodki lub Wplywy, aby sprawdzic, czy akurat maja potrzebne przedmioty.
Manieryzmy
Nadajac swemu bohaterowi manieryzmy (ciekawe osobiste szczegolnosci, przywary i powiedzonka), doskonale oddajesz jego glebie i ujawniasz przez to swoje zainteresowanie jego osoba. Napisz kilka slow na odwrocie Karty Bohatera o dziwnych i byc moze ciekawych cechach szczegolnych, ktore opisuja twojego bohatera. Manieryzmami moga byc: spaczone poczucie humoru, dobroc dla zwierzat czy nawyk chrzakania w zastepstwie potakujacej odpowiedzi.
Przyklad kreacji bohatera