Ludzie pragną czasami się rozstawać, żeby móc tęsknić, czekać i cieszyć się z powrotem.
Pozostałe rezerwy
21139
36723
22899
III. Zobowiązania35311
38728
38678
1. Długoterminowe
24013
25103
25787
2. Krótkoterminowe
11298
13625
12891
IV. Rozliczenia międzyokresowe i przychody przyszłych okresów
38012
40612
41815
PASYWA RAZEM:
482261
544692
555886
PROCES PRZETWARZANIA
Badania i rozwój Kierownictwo musi ustalić czy sprzedaż będzie dostatecznie wysoka, aby zapewnić odpowiedni zysk. Metody szacowania wielkości sprzedaży zależą od tego czy produkt ten jest nabywany często. Z przeprowadzonych badań wynika, iż najczęściej nabywanym obuwiem damskimi jest obuwie o numeracji 37 – 39 , natomiast obuwie męskie o numeracji 42 – 44. Najbardziej „chodliwymi” kolorami pozostają kolory tradycyjne: brąz, czerń.
Produkt ciągle jest doskonalony. Wprowadza się coraz bardziej wytrzymałe materiały. Prowadzi się obserwacje na rynku odnośnie różnorodnych nowinek w fasonach, rodzajach tworzyw, z których są wykonane buty.
2. Proces przetwarzania
Przygotowanie materiału do krojenia: składanie i zwijanie.
Wycinanie materiału za pomocą wykrojników (na prasie hydraulicznej).Wielkość wykrojników jest uzależniona od numeracji obuwia.
Przygotowanie wykrojów do szycia: składanie w pary.
Szycie cholewek.
Smarowaniem klejem gotowych cholewek, wkładanie podnosków i zapiętek.
Ćwiekowanie na maszynach: naciąganie na kopyto.
Przygotowanie do sklejania: okrasanie.
Smarowanie klejem podeszew i zaćwiekowanych cholewek.
Klejenie.
Polerowanie, pastowanie.
Zdjęcie z kopyt.
Wklejanie wyściółek, wkładanie sznurowadeł.
Kontrola wyrobów gotowych.
Pakowanie do pudełek.
DystrybucjaSprzedażą wyrobów gotowych zajmuje się jeden z właścicieli. Obuwie jest sprzedawane hurtem. Właściciel dostarcza je bezpośrednio do sklepów, bądź też sami handlowcy przyjeżdżają do zakładu po obuwie, aby potem sprzedać je we własnych sklepach. Są to stali nabywcy. Zapłata następuje z chwilą odebrania towarów. Drugą grupę odbiorców stanowią pośrednicy, którzy przyjeżdżają do zakładu po obuwie a potem sami rozprowadzają towar. Pośrednicy zobowiązują się do zapłaty za towar po jego sprzedaży.
Zdarza się, że niewielkie ilości obuwia są zwracane, co związane jest z zakończeniem sezonu. Z chwilą wykrycia wady produkcyjnej przez klienta, co zdarza się bardzo rzadko, serwis naprawczy jest zagwarantowany.
Firma reklamowana jest w prasie lokalnej, regionalnej. Wyroby gotowe są oznaczone emblematami z nazwą firmy, produkowanymi na specjalne zamówienia.
WEKTOR WYJŚCIA
KapitałKapitał uległ powiększeniu o zysk jaki firma uzyskała ze sprzedaży obuwia.Wyrób gotowyOtrzymany wyrób jest sprawdzany. Kontrolowana jest jego jakość wykonania, opiera się ona o szeroki zakres standardów i norm. Towary nie spełniające wymogi są odrzucane. Otrzymuje się, więc towary dobrej jakości, wysoko konkurencyjne, o czym świadczyć może fakt, iż firma od kilku lat posiada stałych klientów.Odpady stanowią ścinki skór, tworzyw sztucznych. Są one pakowane w worki i wywożone na miejskie wysypisko śmieci.PersonelW czasie trwania procesu produkcyjnego personel staje się coraz bardziej wydajniejszy. Praca przebiega zwinnie i bez większych zakłóceń. Podczas pracy każdy z pracowników może wypracować sobie swoją metodę pod warunkiem, że jest ona zgodna z ogólnie przyjętymi założeniami.Informacje
Mając gotowy wyrób można stwierdzić jaka jest jego jakość. Po zakończeniu produkcji dyrektorzy uzyskują informacje o faktycznym koszcie wytworzenia wyrobu. Wówczas dowiadują się, czy możliwe jest obniżenie kosztów tak, aby wyrób był dalej dobry jakościowo. Jeśli tak to stosują to przy następnej produkcji danego sezonu. Dowiadują się też o ilości braków i odpadów. Zarządzający zwracają także uwagę na wydajność załogi.
ZARZĄDZANIE