Strona startowa Ludzie pragnÄ… czasami siÄ™ rozstawać, ĹĽeby mĂłc tÄ™sknić, czekać i cieszyć siÄ™ z powrotem.¬---------------{t_lucretius_carus} Lukrecjusz{t_lucretius_carus_desc}Wiedza o naturze i jej aspektach, jak równie| swoboda w poezji, czyni z tego przedstawiciela epikureizmu miBego towarzysza dla my[lcego czBowieka¬****************************************************************************************¬****************************************************************************************¬*¬***** Changes made after 01/03/2004 5:11:34 PM¬*¬****************************************************************************************¬****************************************************************************************¬****************************************************************************************¬****************************************************************************************¬*¬***** Changes made after 21/04/2004 9:00:00 AM¬*¬****************************************************************************************¬****************************************************************************************{actor_effects_desc}WpBywy +1{aged_retainer_effects_desc}Zarzdzanie +1, +1 do osobistego bezpieczeDstwa (zwiksza szanse odkrycia i zapobiegnicia próbie zabójstwa){agriculturalist_effects_desc}+1 do produkcji rolniczej{animal_trader_effects_desc}WpBywy +1{architect_effects_desc}10% zni|ki do kosztów budowy, -1 do ndzy (zwiksza porzdek publiczny i wzrost populacji){armourer_effects_desc}+1 do morale dla wszystkich |oBnierzy na polu bitwy{artist_effects_desc}WpBywy +1, 10% zni|ki do kosztów Bapówki{astrologer_effects_desc}Dowodzenie +1, Zarzdzanie -1¬---------------{barbarian_slave} BarbarzyDski niewolnik{barbarian_slave_desc}"Drobna pamitka z podró|y za granicNauczyciel-wychowawca - podmiot wychowaniaKim jest? Kim być moĹĽe? Kim być powinien nauczyciel-wychowawca jako podmiot wychowania i jednoczeĹ›nie...– A tutejsiĹ›cie? – Nie – odpowiedziaĹ‚ na migi starzec – ZaĹ› moĹĽe z Mazowsza? – Tak...Dzem - List do m (pf)* * * * * * * *Dżem - List do M* * * * * * * *Mamo, pisze do ciebie wiersz,Moze ostatni, na pewno pierwszy...— Być moĹĽe, ĹĽe nie… chociaĹĽ paĹ„skie nagĹ‚e pojawienie się…— W kinematografie robiÄ… jeszcze lepsze sztuki…— WiÄ™c niech mi pan...access 2003 pl kurs-rozdziaĹ‚ helion Jednak to, co jest zaletÄ… programu Access na etapie tworzenia czy testowania bazy danych moĹĽe okazać siÄ™ jego wadÄ… w czasie...Spotykane czasami określenie zachowania się dłużnika polegające na wydaniu rzeczy wierzycielowi jako „świadczenie rzeczy" nie jest wyrażeniem ścisłym i może być...surowością i twardością i łacno za nie brana bywa, może pojmować kobietę tylkopo wschodniemu: — musiuważać kobietę za swą własność, za dające się zamknąćna...piknikiem nad Bugiem, ktĂłry doprawdy nie miaĹ‚ nic wspĂłlnego ani z dekoratorstwem, ani z anestezjologiÄ… — no, moĹĽe o tyle miaĹ‚, ĹĽe za jego pomocÄ… Idzia...MoĹĽe zĹ‚oĹĽyĹ‚y siÄ™ na niÄ… wszystkie te przyczyny: fetor Ofelii, kradzieĹĽ Yorickowego serca (kaĹĽdy gĹ‚upiec wie, ĹĽe serce bĹ‚azna naleĹĽy do wĹ‚adcy, bo któż inny...
 

Ludzie pragną czasami się rozstawać, żeby móc tęsknić, czekać i cieszyć się z powrotem.

Termin wyznacza się, uwzględniając charakter dowodu i stan postępowania. W żadnym wypadku nie może on być jednak krótszy niż trzy dni. Należy też przypomnieć, że zgodnie z art. 267 § 1 pkt 5 lit. b koszty powstałe wskutek zatajenia lub nieprzedstawienia dowodu w wyznaczonym terminie obciążają stronę.
Wreszcie odmiennością w stosunku do zasad rządzących rozwiązaniami 340 KPA jest art. 200 OrdPU. Zgodnie z nim, po zakończeniu postępowania, a przed wydaniem decyzji organ podatkowy wyznacza stronie siedmiodniowy termin do wypowiedzenia się w sprawie zebranego materiału dowodowego. Zdaniem NSA (wyr. NSA z 19.5.1999 r., I SA/Łd 2137/98, ONSA 2000, Nr 2, poz. 83), obowiązek wyznaczenia trzydniowego terminu (obecnie siedem dni -przyp. aut.) na podstawie art. 200 OrdPU dotyczy organów obu instancji.
Strona może nie zostać wezwana do zapoznania się z materiałem dowodowym w wielu wypadkach. Można wymienić tu następujące sytuacje: gdy w postępowaniu wszczętym na wniosek strony decyzja w całości uwzględnia żądania strony, gdy nie doręcza się postanowienia o wszczęciu postępowania (w wypadkach przewidzianych w art. 165 § 5) oraz w sprawach zabezpieczenia i zastawu skarbowego, a także gdy w postępowaniu dotyczącym podatku od spadków i darowizn, jeżeli decyzja ma być wydana wyłącznie na podstawie danych zawartych w złożonym zeznaniu.
§ 51. Rozprawa
Gdy uchwalano Ordynację podatkową w 1997 r. celowo pominięto przepisy 340j przewidujące wzorem KPA możliwość prowadzenia rozprawy w postępowaniu
Nb. 338-339
Nb. 340-340a
298
Rozdział XIV. Postępowanie podatkowe
podatkowym. Możliwość taką wprowadzono w wyniku nowelizacji, która weszła w życie od początku 2007 r.1.
340b Przepisy Ordynacji dotyczące przesłanek przeprowadzenia rozprawy zawarte w Rozdziale 1 la Działu IV, zasadniczo różnią się od rozwiązań zastosowanych w KPA (por. Nb. 101). Przesłankami przeprowadzenia rozprawy z urzędu jest potrzeba wyjaśnienia istotnych okoliczności stanu faktycznego sprawy przy udziale świadków, biegłych albo oględzin, lub sprecyzowanie argumentacji prawnej prezentowanej przez stronę.
Na wniosek strony rozprawa jest prowadzona, gdy we wniosku wskazane są okoliczności sprawy, które powinny być wyjaśnione na rozprawie jak i czynności, które powinny być dokonane na rozprawie.
340c Trudno uzasadnić z jakiego powodu tak doniosły instrument procesu dowodzenia, jakim jest rozprawa, został wprowadzony do postępowania odwoławczego, podczas gdy podstawowy ciężar wyjaśnienia stanu faktycznego spoczywa na organach I instancji. Rozwiązanie takie stoi w sprzeczności z normą art. 233 § 2 OrdPU, zgodnie z którym stwierdzenie konieczności przeprowadzenia postępowania dowodowego w całości lub w znacznej części uzasadnia wydanie decyzji kasacyjnej w postępowaniu odwoławczym.
340d Ustawa nie określa formy rozstrzygnięcia o przeprowadzeniu rozprawy z urzędu. Należy uznać, że zgodnie z art. 216 OrdPU rozstrzygnięcie tej kwestii następuje w formie postanowienia. Powstaje pytanie, jaką funkcję pełnić ma art. 200a § 4, zgodnie z którym formą odmowy przeprowadzenia rozprawy na wniosek strony jest właśnie postanowienie. Skoro Ordynacja nie przewiduje zaskarżalności tego aktu w toku postępowania przed organami podatkowymi, to zgodnie z art. 236 § 1 OrdPU zasadność odmowy przeprowadzenia rozprawy może być kwestionowana jedynie w skardze do WSA na decyzję kończącą postępowanie. Może ona stanowić podstawę zarzutu naruszenia przepisów prawa procesowego, które mogły mieć istotny wpływ na wynik sprawy (art. 145 § 1 pkt 1 lit. c PrPostSAdm).
340e Wzorem Kodeksu (art. 92 KPA) przepisy wymagają wyznaczenia terminu rozprawy tak aby wezwanie mogło być doręczone najpóźniej na siedem dni przed rozprawą. Jest to też jedyna norma odnosząca się do przygotowania rozprawy, co zasadniczo różni regulację ordynacyjną od kodeksowej. Kodeks szczegółowo normuje czynności poprzedzające rozprawę administracyjną, co stanowi najważniejszy instrument osiągnięcia jej celów (por. art. 90 i 91 KPA).
§52. Zawieszenie postępowania
299
1 Art. 1 pkt 20 ustawy z 16.11.2006 r. o zmianie ustawy - Ordynacja podatkowa oraz o zmianie niektórych innych ustaw (Dz.U. Nr 217, poz. 1590).
Nb. 340b-340e