Strona startowa Ludzie pragnÄ… czasami siÄ™ rozstawać, ĹĽeby mĂłc tÄ™sknić, czekać i cieszyć siÄ™ z powrotem.hipotezy przy odczytywaniu informacji zródBowychhipotezy w toku krytyki zewntrznej i wewntrznej zródBa > hipotezy faktograficznehipotezy przy ustalaniu faktów (prostych oraz cigów genetycznych)hipotezy wyja[niajce fakty I hipotezy eksplikacyjnehipotezy ustalajce prawahipotezy scalania informacji o przeszBo[ci (dotto rĂłw sys te mĂłw i ad mi ni stra to rĂłw sie ci i po ma ga im roz wi jaæ umie jĂŞt no Ĺ“ci za wo - do we, za pew nia fo rum dzie le nia siĂŞ pro ble ma mi i ich roz wiÂązy wa nia oraz po...5) uchwalanie studium uwarunkowaĹ„ i kierunkĂłw zagospodarowania przestrzennego gminy oraz miejscowych planĂłw zagospodarowania przestrzennego;...Korzyści natury zdrowotnej i pedagogicznej wynikające z powiększenia godzin zajęć WF i sportu oraz intensyfikacji tych zajęć, głównie przez prowadzenie ich na świeżym...Aby jakiekolwiek wydarzenie czy sytuacja mogło zaistnieć na planie fizycznym,musi zostać poprzedzone przez myśl, wprawione przez nią w ruch oraz...wcześniej na etapie pierwszych cząstek chemicznych, na etapie pierwszychrybozomów, na etapie pierwszych bakterii, na etapie ssaków, a więc także naetapie...– Krzysztofa Kononowicza Krzysztof Kononowicz to urodzony 21 stycznia 1963 w KÄ™trzynie kandydat na prezydenta BiaĹ‚egostoku oraz kandydat do...nadrzÄ™dnoĹ›ci ustawy oraz zasada wyĹ‚Ä…cznoĹ›ci ustawy...wyjÄ…tkiem dwĂłch tylko legionĂłw oraz Ilirii wraz z GaliÄ… z tej strony Alp poĹ‚oĹĽonÄ…, ktĂłre chciaĹ‚ zatrzymać, dopĂłki nie zostanie konsulem...Cesarz Fryderyk zgromadziĹ‚ wielkie wojsko z Niemiec, WĹ‚och, Czech oraz innych narodĂłw i krajĂłw, a nadto ksiÄ…ĹĽÄ™ta polscy BolesĹ‚aw, MieczysĹ‚aw i...
 

Ludzie pragną czasami się rozstawać, żeby móc tęsknić, czekać i cieszyć się z powrotem.

o terenowych organach rządowej administracji ogólnej (t.j. Dz.U. z 1998 r. Nr 32, póz. 176 ze zm.); 2) ustawę z 5 czerwca 1998 r. o administracji rządowej w województwie (Dz.U. Nr 91, póz. 557 ze zm.); 3) ustawę z 26 listopada 1998 r. o finansach publicznych (Dz.U. Nr 155, póz. 1014 ze zm.); 4) ustawę z 18 grudnia 1998 r. o służbie cywilnej (Dz.U. z 1999 r. Nr 49, póz. 483 ze zm.); 5) ustawę z 8 marca 1990 r. o samorządzie terytorialnym (t.j. Dz.U. z 1996 r. Nr 13, póz. 74 ze zm.); 6) ustawę z 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (Dz.U. Nr 91, póz. 578 ze zm.); 7) ustawę z 5 czerwca 1998 r. o samorządzie województwa (Dz.U. Nr 91, póz. 576 ze zm.); 8) ustawę z 16 lipca 1998 r. — Ordynacja wyborcza do rad gmin, rad powiatów i sejmików województw (Dz.U. Nr 95, póz. 602); 9) ustawę z 24 lipca 1998 r. o zmianie niektórych ustaw określających kompetencje organów administracji publicznej — w związku z reformą ustrojową państwa (Dz.U. Nr 106, póz. 668); 10) ustawę z 13 października 1998 r. — Przepisy wprowadzające ustawy reformujące administrację publiczną (Dz.U. Nr 133, póz. 872); 11) ustawę z 29 grudnia 1998 r. o zmianie niektórych ustaw w związku z wdrożeniem reformy ustrojowej państwa (Dz.U. Nr 162, póz. 1126); 12) ustawę z 24 lipca 1999 r. o zmianie ustawy o działach administracji rządowej oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. Nr 70, póz. 778 ze zm.); 13) ustawę z 22 grudnia 2000 r. o zmianie niektórych upoważnień ustawowych do wydawania aktów normatywnych oraz o zmianie niektórych ustaw (Dz.U. Nr 120, póz. 1268). Zestawienie powyższe obejmuje niewielką tylko część rozlicznych ustaw w polskim systemie prawa kształtujących sferę zadań i kompetencji Prezesa Rady Ministrów.
302
Skład, organizacja wewnętrzna oraz zasady i tryb funkcjonowania Rady Ministrmu
o odwołanie ministrów, składanie dymisji Rady Ministrów oraz wniosków o wotum zaufania);
2) organizowanie prac rządu, kierowanie pracami Rady Ministrów, zapewnienie wykonania polityki rządu oraz koordynacja i kontrola pracy członków Rady Ministrów;
3) wyznaczanie zadań ministrów, urzędów obsługujących członków Rady Ministrów oraz określanie kształtu personalnego i organizacyjnego ministerstwa;
4) kierowanie terenową administracją i pracą innych organów centralnych;
5) zwierzchnictwo służbowe nad pracownikami administracji rządowej oraz zwierzchnictwo nad korpusem pracowników służby cywilnej;
6) sprawowanie nadzoru nad samorządem terytorialnym.405
Naturalnie nie jest to wyczerpujące zestawienie kompetencji wyznaczających aktywność ustrojową Prezesa Rady Ministrów. Można chociażby wskazać jeszcze istotne — ze względu na znaczenie dla procesu politycznego rządzenia — kompetencje prawotwórcze samodzielnie wykonywane przez premiera i jego udział w procesie prawotwórczym realizowanym przez Radę Ministrów i ministrów. Charakter tego opracowania i jego ramy objętościowe w oczywisty sposób ograniczają zakres prowadzonego wywodu. Z tej też racji analiza szczegółowa uprawnień ustrojowych Prezesa Rady Ministrów musi być zawężona — stosownie do tytułu rozdziału — do sfery relacji ustrojowych premiera w stosunku do Rady Ministrów i ministrów oraz organów centralnych administracji rządowej i państwowych jednostek organizacyjnych.
Artykuł 148 Konstytuq'i stanowi między innymi, że Prezes Rady Ministrów:
1) reprezentuje Radę Ministrów,
2) kieruje pracami Rady Ministrów,
3) wydaje rozporządzenia,
5 Zob. klasyfikację kompetenq'i premiera proponowaną w piśmiennictwie naukowym, np. L. Garlicki, Polskie prawo..., op, cit., s. 305^-306.
303
Ryszard Majak
4) zapewnia wykonanie polityki Rady Ministrów i określa sposoby jej wykonania,
5) koordynuje i kontroluje pracę członków Rady Ministrów.