Strona startowa Ludzie pragną czasami się rozstawać, żeby móc tęsknić, czekać i cieszyć się z powrotem.2009-12-23 01:00 3451 3105 Oprogramowanie System�w Pomiarowych\OSP\KursyNatInst\KursyNatInst\2012_LV Core 3\2012_LV Core 3_Solutions_2\Exercise...– A obrona?– Obrona to nie cel, to tylko przejściowa forma działań, wymuszona przez przeciwnika...niŜ po tiklopidynie Tiklopidyna – u pacjentów hemodializowanych z powikłaniami DIPIRYDAMOL – nasila działanie hamujące agregację adenozyny...Do dzia�alno�ci Funduszu znajduj� zastosowanie przepisy Kodeksu post�powania administracyjnego, ordynacji podatkowej oraz przepisy o post�powaniu egzekucyjnym w...Podmioty gospodarcze ubiegaj�ce si� o pozwolenie (licencj�) na import powinny dostarczy�: a) potwierdzenie pozwolenia na prowadzenie dzia�alno�ci gospodarczej...działania w postaci ofensywy od ródeł Nilu a do jego uj cia oraz likwidacji baz angielskich w Nigerii, na Złotym Wybrze u, w Sierra Leone i w Gambii...Publiczne instytucje finansowe odgrywa�y wa�n� rol� w pobudzaniu aktywno�ci gospodarczej tak�e w innych krajach Europy, w kt�rych s�abo�� systemu finansowego zmusza�a...zbiorowego, a demonstracje antyglobalizacyjne przykładem działań zbiorowych...m Poza powo�ywanymi ju� wcze�niej ustawami o RM oraz o dzia�ach administracji rz�dowej, do wa�niejszych ustaw kreuj�cych kompetencje premiera nale�y zaliczy� 1) ustaw� z...Spojrzenie na system s�owotw�rczy w ca�o�ci pozwala zobaczy� kategorie s�owotw�rcze w zderzeniu z klasami semantycznymi, kt�re intuicyjnie sk�onni byliby�my uwa�a� za...
 

Ludzie pragną czasami się rozstawać, żeby móc tęsknić, czekać i cieszyć się z powrotem.


 
Wymagania dotyczące systemu jakości zawarte są w niej w 20 elementach :
 
Odpowiedzialność kierownictwa - Dotyczy zasad spójnej polityki jakościowej, odzwierciedlającej cele przedsiębiorstwaSystem jakości - Dotyczy tworzenia systemu jakości , który jest dokładnie udokumentowany i stosowany. Przegląd umowy - Narzuca obowiązek wprowadzenia i przestrzegania procedur przeglądu umowy oraz możliwość spełniania wymagań klienta.Sterowanie projektowaniem - Ogólnie dotyczy projektowania / planowania prac projektowych , faz wejścia / wyjścia , weryfikacji, walidacji i wdrażania zmianNadzór nad dokumentacją i danymi - Dotyczy metod zapewnienia konsekwencji i aktualności dokumentacji. Zakupy - Dotyczy utrzymywania przejrzystych i kompletnych danych oraz weryfikacji zakupionych towarów. Postępowaniem z wyrobem dostarczonym przez klienta - Dotyczy zawiadamiania klienta o uszkodzeniach , stratach czy wadach dotyczących wyrobu przez niego dostarczonego [ ISO 9000 D.D.str.53; P.O.I W.S.J.W.ISO 9000 str.26 ]Oznaczanie wyrobu i jego identyfikowalność - Dotyczy ustanowienia i utrzymywania korelacji między wyrobem a jego dokumentacją projektową / produkcyjną dzięki wprowadzeniu wyraźnego znakowania.Sterowanie procesem - Obejmuje produkcję wewnątrz środowiska produkcyjnego oraz działania związane z wykonywaniem bieżącej obsługi w organizacji serwisowej. Kontrola i badania - Zapewnia, że wszystkie materiały są zweryfikowane i spełniają określone wymagania.Nadzór nad wyposażeniem do kontroli , pomiarów i badań – Zapewnia , że całe wyposażenie używane do kontroli i badań jest aktualne, oznaczone, zweryfikowane, wystarczająco dokładne i utrzymywane w należytym stanie. Status kontroli i badania - Skupia się na metodach identyfikacji statusu kontroli.Postępowaniem z wyrobem niezgodnym z wymaganiami - Nakazuje wykonywanie przeglądu nadzoru nad identyfikacją oraz właściwymi technikami postępowania z wyrobami niezgodnymi z wymaganiami.Działania korygujące i zapobiegawcze - Obejmuje dochodzenie dotyczące wyrobów niezgodnych, odróżnienie błędów przypadkowych od systemowych , modyfikacje istniejących systemów oraz decyzje dotyczące wdrożenia działań korygujących.Postępowanie z wyrobem , jego przechowywanie , pakowanie i dostarczanie - Dotyczy zapewnienia bezpieczeństwa personelu przez właściwe przemieszczanie , zabezpieczanie oraz składowanie wyrobu, a także ustaleń w zakresie odpowiedzialności I odpowiednich warunków umowy.Nadzorowanie zapisów dotyczących jakości - Określa warunki identyfikowania , gromadzenia, przechowywania I obsługi zapisów służących określaniu, czy osiągnięto poziom jakości ustalony przez klienta [ISO 9000 D.D., str.54 ; P.O.I W.S.-26]Wewnętrzne audity jakości - Dotyczy weryfikacji sprawności I wydajności systemu jakości.Szkolenie - Dotyczy oceny kwalifikacji i umiejętności pracowników.Serwis - Dotyczy utrzymywania procedur związanych z serwisem i jego weryfikacją przy zakupie przez klienta określonych dóbr czy usług.Metody statystyczne - Dotyczy monitorowania i oceny systemu jakości.
[ISO 9000 D.D., str.53-55]
 
To wydanie normy z 1994 roku wymaga udokumentowanych procedur , praktycznie we wszystkich tych elementach, oraz rozszerza zakres wymagań w niektórych z nich
[ P.O.I W.S.J.W.ISO 9000 str.26]
 
 
Norma ISO 9002 opisuje model zapewnienia jakości w nieco węższym zakresie, a mianowicie w procesie produkcyjnym, instalowaniu i serwisie.