Ludzie pragną czasami się rozstawać, żeby móc tęsknić, czekać i cieszyć się z powrotem.
Jedną z przyczyn stresu jest niezado-
wolenie z pracy, a więc jeśli stwierdzisz, że telemarketing to nie jest
to, co chcesz robić, po prostu wyeliminuj stres i nie pchaj się w to.
Znajdź inną pasję. A może ją już masz, tylko nie wiesz, jak ją wyko-
rzystać, aby również na tym zarobić?
Negocjacje — w sprzedaży bardzo często punktem spornym jest
wynegocjowanie ceny. Ty chcesz sprzedać produkt lub usługę za jak
najwyższą cenę, Twój klient chce kupić za jak najniższą. Do
osiągnięcia porozumienia „wygrany – wygrany” potrzebne jest za-
spokojenie potrzeb obu stron. Dlatego bardzo ważne jest posiadanie
przynajmniej podstawowych umiejętności negocjacyjnych. Do takich
podstawowych umiejętności można zaliczyć:
● umiejętność zebrania informacji, które pomogą Ci rozwiać wątpli-
wości potencjalnego klienta;
● umiejętność rozumienia negocjowanych kwestii;
● umiejętność rozpoznania potrzeb klienta;
● umiejętność słuchania drugiej strony i przyjęcia choć na chwilę jej
punktu widzenia;
● umiejętność znajdowania mocnych argumentów;
● umiejętność skupiania się na jednym problemie — jeżeli skupisz
się na wielu na raz, zdecydowanie się pogubisz i tylko na tym stra-
cisz.
Dobra organizacja — w pracy telemarketera będziesz zajmować się
dziesiątkami, a nawet setkami klientów dziennie. Umiejętność do-
brej organizacji pomoże Ci nie pogubić się w dokumentach, jakie
będziesz prowadzić osobno dla każdego klienta. Dobrze by było, abyś
Copyright by Wydawnictwo Złote Myśli & Magdalena Myczko
ZAWÓD — TELEMARKETER — Magdalena Myczko
● str. 36
Rozwijanie umiejętności
miał CRM, czyli program komputerowy do zarządzania relacjami
z klientami. Już w tej chwili podpowiem Ci, że Moduł CRM wraz
z tworzeniem ankiet telemarketingowych do badania rynku jest
najlepszym rozwiązaniem. Zapytaj o to najlepszych informatyków na
Podkarpaciu: www.galsoft.pl
Oczywiście oprócz doskonałego CRM-a powinieneś mieć własną do-
kumentację zrobioną np. w Excelu lub w zwykłej tabelce. Może to
wyglądać następująco:
Lp Nazwa firmy Nazwisko Stanowisko Numer telefonu Numer fax
Adres
E-mail
Uwagi
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
Copyright by Wydawnictwo Złote Myśli & Magdalena Myczko
ZAWÓD — TELEMARKETER — Magdalena Myczko
● str. 37
Rozwijanie umiejętności
Tutaj wypisz te rzeczy, które przychodzą Ci do głowy — co możesz
jeszcze zanotować podczas rozmowy z potencjalnym klientem:
................................................................................................................
................................................................................................................
................................................................................................................
................................................................................................................
................................................................................................................
................................................................................................................
................................................................................................................
................................................................................................................
................................................................................................................
................................................................................................................
................................................................................................................
................................................................................................................
................................................................................................................
................................................................................................................
................................................................................................................
................................................................................................................
................................................................................................................
................................................................................................................