Strona startowa Ludzie pragną czasami się rozstawać, żeby móc tęsknić, czekać i cieszyć się z powrotem.Regresing - uzdrawianie stosunku do przeszłości (DL,LŻ) Regresing, to technika polegająca na wprowadzeniu się w stan regresywny umożliwiający dotarcie do...Zapytałem Lenny'ego, dlaczego wprowadzili z Cheryl takie surowe zasady, a on odparł: „Rzecz nie w tym, jakie są te zasady, lecz w tym, że w ogóle są”...Drugi pogld nakazuje pojcie orzeczenia kwalifikowa wycznie wedug legis fori: czyli prawa pastwa, w ktrym orzeka si o uznaniu (cilej wedug przepisw...swoich najlepszych uczniów, wprowadzać ich w tajniki nauk ścisłych, w świat literatur starożytnych i nowożytnych, w to wszystko, co zwykle jest udziałem...Tymczasem spisek oligarchiczny, zmierzajcy do wprowadzenia takicherzdw na Samos, zakoczy si niepowodzeniem...Ale w takim razie co jest prawdziwe? By odpowiedzieć na to pytanie, Platon wprowadził idee...oddziaływanie ma charakter przywracania z różnych powodów utraconych umiejętności, sprawności, wiadomości, przystosowania, stosuje się pojęcia:...Wprowadzenie do STL 191 co wskazuje na błędną obsługę napisów...Nad wierzchołkami drzew porastających najwyższe partie wzgórza wystawał ciężki szkielet wieży zbudowanej z bali, z szeroką platformą na samym szczycie na...osignicia zbawienia, wymagajce cakowitego samozaparcia i czynw nadzwyczajnych, pokory najgbszej, jak tonakazuje Ewangelia, przeraaj mnie sw...
 

Ludzie pragną czasami się rozstawać, żeby móc tęsknić, czekać i cieszyć się z powrotem.


wierzchni
Określenie pola powierzchni wal-
i objętość
ca.
wielościa-
Przykład zadania na obliczanie
nów
pola powierzchni walca.
Objętość wal-
Film ukazujący związek między
film
ca
objętością graniastosłupa a obję-
tością walca.
Określenie objętości walca słow-
nie i za pomocą wzoru.
Dwa przykłady zadań na zasto-
sowanie poznanych wzorów.
26.
Stożek – jego
Stożek
Definicja stożka odczytana przez
nagranie
pole po-
lektora.
wierzchni
Film o powstawaniu stożka,
film
i objętość
wprowadzający nowe pojęcia:
wysokości stożka, jego osi obro-

tu, tworzącej, promienia podsta-
wy, powierzchni bocznej i pod-

stawy.
Przekroje
Film ukazujący trzy różne prze-
film
stożka
kroje stożka: płaszczyzną prze-

chodzącą przez oś obrotu, pro-

A
stopadłą do osi obrotu oraz na-
chyloną pod kątem ostrym do
płaszczyzny podstawy (koło wiel-
kie, koło, trójkąt równoramien-
ny).
NAUCZANI

TREŚCI
97





Pole po-
Przykład wprowadzający wzór na



wierzchni
pole powierzchni całkowitej stoż-
stożka
ka.

Siatka stożka.
Oznaczenia:

‰ Pc – pole całkowite;

‰ Pp – pole podstawy;
‰ Pb – pole boczne.

Określenie pola powierzchni
II
stożka.

Przykład: zadania na oblicza-
nie pola powierzchni stożka.

Objętość
Film ukazujący zależność objęto-
film
stożka
ści walca i stożka o tej samej
wysokości i promieniu podstawy.

Zapisanie wzoru.
Dwa przykłady zadań z wykorzy-

staniem wzoru na objętość –
animacja.
animacja
Przykład zadania łączącego wy-
korzystanie wzorów na pole po-

wierzchni i objętość stożka.
27.
Kula –
Kula
Definicja kuli i sfery odczytana
nagranie
jej pole po-
przez lektora.
wierzchni
Film o powstawaniu kuli jako
film
i objętość
obrotu półkola dookoła średnicy.
Przekroje kuli,
Film ukazujący dwa przekroje
film
rysunek kuli
kuli: płaszczyzną przechodzącą
w rzucie rów-
oraz nie przechodzącą przez śro-
noległym
dek kuli (koło wielkie, koło).
Przykład ukazujący sposób ryso-
wania kuli w rzucie równoległym.
Pole po-
Słowne podanie wzoru na pole

wierzchni
powierzchni i objętość kuli
i objętość kuli
(zgodnie z odkryciem Archimede-
sa).
Trzy przykłady zastosowania

wzorów do zadań z treścią.
A
Przykład określający stosunek
objętości kuli o promieniu r 2 do
kuli o promieniu r.
Ćw. 1, 2 – zadania „krok po kro-
ku”.
Ćw. 3 – zadanie wpisu odpowie-
dzi.
NAUCZANI
TREŚCI

98


28.
Pole po-
Pole po-
Przykłady zadań na obliczenie

wierzchni i
wierzchni i
pola lub objętości brył powsta-

objętość brył
objętość brył
łych z obrotu:

obrotowych
obrotowych

‰ trójkąta prostokątnego do-
okoła przeciwprostokątnej;

‰ trójkąta równoramiennego
dookoła ramienia;

‰ trapezu dookoła krótszej
podstawy;

‰ kwadratu wpisanego w koło
dookoła przekątnej.
II

Określenie figury powstałej z
obrotu równoległoboku dookoła

jego dłuższego boku.

Przykład podający sposób obli-
czania objętości kamienia wrzu-

conego do puszki.
Przykład ukazujący stosunek

objętości danej puszki do puszki
o wymiarach dwa razy więk-

szych.
Przykład porównujący objętości

stożka i walca.
Ćw. 1, 2, 3 – zadania wpisu od-
powiedzi.
29.
Sprawdzian



wiadomości



A
NAUCZANI

TREŚCI
99




,,,63262%<:<.25=<67$1,$32'5ĉ&=1,.$
08/7,0(',$/1(*26&(1$5,86=(/(.&-,
./$6$,
III
SCENARIUSZ 1.
5R]G]LDá,/LF]E\Z\PLHUQH
/HNFMD

7HPDW:DUWRĞüEH]Z]JOĊGQDOLF]E\U]HF]\ZLVWHMLMHMLQWHUSUHWDFMDQDRVLOLF]ER
O
ZHMOHNFMDGZXJRG]LQQD
3URSRQRZDQ\SU]HELHJOHNFML
&]ĊĞüOHNFML
6WUR
3UDFD]SURJUDPHPHGX520
QD
,

3RZWyUNDRVWDWQLHMOHNFML
3RZWyU]HQLH
‰ ]ELyUOLF]EZ\PLHUQ\FKLQLHZ\PLHUQ\FKWZRU]ą]ELyUOLF]E
MULTIMEDIALNEG
U]HF]\ZLVW\FK
‰ ]D]QDF]DQLHSXQNWXQDRVLOLF]ERZHM
‰ ZVSyáU]ĊGQDSXQNWX
‰ SU]HG]LDá\OLF]ERZH
‰ ]D]QDF]DQLHSU]HG]LDáyZOLF]ERZ\FKQDRVLOLF]ERZHM
CZNIKA
‰ SU]\NáDG\QLHUyZQRĞFL±REVHUZDFMDHNUDQX
Ê
,,

‰ )LOP±REHMU]HQLHLZ\VáXFKDQLHQDJUDQLD
:DUWRĞüEH]
‰ :\NRQDQLHüZ
PODR
Z]JOĊGQDOLF]
E\U]HF]\ZL
VWHMLMHMLQWHU

‰ 'HILQLFMDZDUWRĞFLEH]Z]JOĊGQHMOLF]E\U]HF]\ZLVWHM±Z\
SUHWDFMDQDRVL
VáXFKDQLHQDJUDQLD
OLF]ERZHM