Strona startowa Ludzie pragną czasami się rozstawać, żeby móc tęsknić, czekać i cieszyć się z powrotem.czytelników prasy skazuje na przypochlebne recenzje...{roman_onager_descr_short}Onager jest machin o ró|norodnych zastosowaniach - mo|e zosta u|yty do atakowania jednostek i fortyfikacji wroga miotanymi gBazami i pociskami zapalajcymizwierzętom, ponieważ podobnie jak ludzie mogą one odczuwać ból icierpienie, oraz zmniejszenia praw dzieci i starszych ludzi, którym brakujepewnych..."Dżihad tworzy armie...Okres seksualnej receptywności u samic innych prymatów jest znacznie bardziej ograniczony i w ciągu każdego cyklu miesięcznego trwa zaledwie około tygodnia...lityczną zdominowały 3 ti Akcia W^uzy5 "^"wań Politycznych lec7 wy' orzecznictwo Sądu Najwyższego, dotyczące stosowania konstytucji...AGNIESZKA: Proszę bardzo...I dzisiaj, na wspólnym przyjęciu urodzinowym, musiał stanąć twarzą w twarz z bratem i zadać mu kilka bardzo drażliwych pytań...Z nocnych ciemnosci i cichych poszeptywan nigdy nie milknacego lasu dobiegly Valerego dzwieki subtelnej, prowadzonej mistrzowska dlonia melodii, jaka wydobyc...Był początek lipca...
 

Ludzie pragną czasami się rozstawać, żeby móc tęsknić, czekać i cieszyć się z powrotem.

H.,~ Interde~ende~nce .isc the Ciassroom, "Journal of EduCStional : Resosrêb" 1951, vol. 45.
.;ezrons W. S.; Zasady nauki: Traktat Q Logice i metodzie naukowej, PWN, War= sxa~a 1960. _
Jundzi³³ L, Próba badania uspótecznienia dzieci i mtodxie¿y, "Ruch Pedagogiczny" 1968; nr 3.
faim ~i.: L. and Ch. F. Conneil, T he Dynamics of Inter»ieumeg. Theory, Techniqice; sald Case, 3. Wilec, New York 1957:
Kairowi I,. Wspó³czesne problemy nauk pedagogiareych i rola badañ naukowych, "Ruch Pedagi5giczny" 1962; nr 6.
Kairowi 1. (rel.), Poznawanie uezfeiów w .procesie nauczania i urychotoania, PZWS, warstav~a 1952.
Karmel J. L:; 1'estirtg in Our Schools, Maemf3lsa, New York 1966.
Kaufmanrx' H., - Die Er~ors~hu~g me~twchIic#e~; Verhalten. Sine Einfuhrung fiir Psyehotogen, Medixiner, Soziai-, uru3 NuturzvisseRaehaftier, Gustaw Fischer, Ver³ag,~ s~agarc 190.
v J. G., Nauka w oczach f¿lazofa, PWN; Ws~szawa 1167.
gesiioger F. N., Fundations of Beharsiorai •Resêa$ducationa~ and Psychologi.ed , Hola, Rinehard and Winstoti,;NeW '~ork 1964.
_ ~ B., SchuLerbeobarhtung uns~ Schiilerbeur³~itu~g, ñ1946. 1C~a 3~ •hTo~ealc L., Stud9a nad teoret~:.~od~aw_ami humanistyki, Wy~~ ~~ i~ ,
f ~' ~,
Komarowski Li., 8adan~ ~tt ra~prjt# ~ateriatu nauko~tv~o to ,zakre~tie 1iEolopii
T~lskiej tu studiach ~rtaucŸyæ~tak~iCi~,`,~arartait~ils Pedagog4cznya 1983, nr g
Koriógxlieki;d., Zaburzenia ter°~ch~aa~t~ sig dzieci i œrodowisku. Wydanie dru- ^'-
ge poprawione i-~aiupe³ni~one, PAN; ~Var~aais 1964.
Kono~rnk
J.; NiedcrsiasowarE#e spottee; PVPN, War$zawa 1971.
_
Ko;cza~cJ. i ~Po~ A:, Pieb~scyty Ÿyeziiwo~ci i: »iechgc#; ,"Polskie Archiwum
Psyehologii~ 1933, #. VI: - .
- " Korolew F. E i W: Fœ, ~#murmsn; Obsxcze osrwwy p#edapopiki, Isd. Proswieszeze-
nje, Moskwa 198?.
` Korszunpw i4.., bd arfra¿esdat do Po2~an#a.naveego, Wiedza Powszechna; War- ~
szawa 1969.
.
Kossaków~ici A: iHrs~.³; Zut Psychologie der '~N6siijtcpeud, Volk und Wissen
Volkseigeper VarlagR $eriin 1989.
Kostrsevski ~.; Wpfowadzenœe do skali #~cteE#ye~ncj# D. Wechs3era dla dztecf od 5
do I5 jwot, PTFZP' Warszawa 1973.
Kotarbiñski T., Wykiadg-x dziejd:u togiki, PWN, ~bdi i~57.
' ~'
.y= Kotovia ,.
rski K:: .Pad~ttt~owe gra~idtowo@ci pedapoQiki, Osso³ineum, Wroc³aw-
_ W arszavita a~4. ..
Kowalewski Z., 1`eehtlika baiaañ oceniaj4cych.~Tada~e skutecz~a~ oddxialy-
waua i dxia³aitto~ei spa³8cz~eej; >,Kwsrta~iik Pedagogiczny" 195`l; nr 2
. . Kozielerki ~., Roxyanayeie problemów, PZW$, Warsaswa i969. .
~
Koz%³eckf .J., Za~ad~aiea#u psychoEogii »ayœie~tia; PWN, ~iV~s' 1868. ~
-
Katarhifasl~i T., Trakttcr o dobrej ~obo~ie; wyd. III; Ossglineum, Wroc³aw 1845.
_
Kowalski 5..; Warunist post~ptt stsiul~ pedapayiczteych, ,;Much Pedagogiczny" 196~t, ~ ,
nr 4.
Kozieleek³ J. ~~ed:); .l~pbierrmy y~yeladia~, inate~rcatyczrcej, PWNi y~arszarova 19?i.
KrawcŸylc 11~, Z óadai'¿e- uad "spotecxno=zn~orai~ postasvq mlodx#ety wieja~e3. "
PZ'WS> Warszawa 196?:
Kreutz M., Ma~od~ W~póEcj ps~Cñotogii. Studwrr~, krytyczne. PZW3; War-
sza5~ra i962.
Kreutz M.; O spr~uauch grotoacaia poEemiki i toattotei metody testórov; ,;Prze-
ti Psychologiczny" 1958, nr 3: _
Krzysztofiak M. i b. Urbanek, ñietody statystyczfse,-.RAT, Vyarszawa 18?S.
Krzysztosxek Z., M~to~toi~icxne ~odatatvy ped~popik# marksfstowakfej, Osaoli-
- neñm, Wroc³aw ³984. v.
Krzysztoszek Z., O merodolopi~z7cej. strukturze 'pedagogiki -na tle y tqdów ea
problem. struktury w raukat•#t apatych; "Ruch PedsgagiCZny"::.1966, nr 3.
Kunowski 5., Nauczycisiœkie liazaa~~~¹ie u~eztt~óvr, "K~i~ ~edagogi~r~^~
E 1961, nr 3. ,
~Kupi~ievfricz Ga:, Niepowodzea#tt fi~xne. PrayCZylry t-as~które Grodki xa-
radeze, wyd. IV.' uzupe³nione; P~VNy Warszaw¹~9"t0. i'3-:
Lech K. 1fi~ye3~oura~.ie 3i~tecx~te~ M~to~iopñexeie ' rodnia na Ze~at oEiera-
tywnoœci peda~ilci, ,;Nauczyciel i Wychowanie" 1988, nr 3.":'
Lesiak T., Uwagi na temat po~tan i ~rne~Ÿtisnoœci ich badania, "Ruch Peda~o~iczay" ;
t, 1966, nr 8. i ;, "
;; Lewitovli I~:; Zagadttieida Psychoto~s rhdtrakteru; pZW$, V9arszawa i958.
Lindzey W:G. (ed.), Retndbook of 3oeiaU PsycholoITY: Theory arf Nethod. t. I.
.- Addison Wesley Pu³zlfshfng C~tpany, Inc., Gidg~e 1954. v
~~y G. and E. Arona~r Ied,The F,fnrrdboak vf Sociai Paycholop#r; vol. II, .,v
Wesiey, USA7988.
~,ubnicki N., Nauka popraumep~o myœiite, PWN, Wai^szawa 1985.
Macint~h H. G., R. l;. MorrisonObject#ne Tes~ng; Uni~rs!!~ of ~.bndart Preas
"
Ltd., London 1969.
,. r ~::~r• ir
,~i,. t;.
MaikOV~kr~ B., rku~ ixtcb~ sra dta m~s~e. '~?: M.
°' .. (red.): ,.$iolai¹s Psyrhca~etry~y~"T. II, _ sil~e~,: Wroc~w~-Warszawa.,~3Cr~-:'~~s~r~ sów 1~.
MASS 8.,, Engels F., D~leta> tptn ~ IxI, ~i~ka i WiWarssswa :1961.
Y -M.; ~aa ~~11 ~ ~I a Pll. Auaiizc tnetodolo~cxnp, zasad doboru stsskaœnihdw tu bsdau~act~ stad postoiuauei, PWN. Warazawa 19~,
l~cAsh~n H. H.,; 8~etts ot &duotu~l R~esearch, 1lacGrusu-Bill. New itork-, 1983.
Medinntss, Citild ' Study o~ia1 Observation GLide, J. Wileg,-abtew York 1978. , Meerv~ein F.; Dle Orundlapert des tirztlichae~t GesprUrh:_ Eiue ~in~hrurep iu aœe psycñbanalyElaeh,e Psychosamattk, Buber; Bln -19~.
Mlrili R*= Peairêóxuik, diatlnostyki psychol~opfcx~R~j, FWN,, Warsza~ya 1967: g~'p~a~y ; :wh badacie. W: lllaterio~y,d~t vaucŸahta psychoio~@, pod red. I~ Wotoszynowe~: seria $; tom I, Warszawa 1984:
Molak A:; Socjometria; jej echaiTca badas~rcaa i~ zastoaou~snie w -pracy mychów4soazej. W•, l~a%rlaly do t~auczarcia, Psycho~lopli; pod red. L. Wotaazynowej, seria'3, taan I; PW1~~ Warszawa 1985. A
. fl J: L., Who Shail Suraive~ A Nero Agproacti to the Drobiem of Huraa~ InterrelaNervoue Bud:Mental D~ease PWbl., Washington 19#8.
b5uasebwP. H. (ed.), 1?odr6rz~ik ~aetod b; rozWoiu dziecka, Tomy I i II: ,. PWN, Warszawa 1870:
l~orsh J. E, Systemat3r Obaeruation of Ivstructor 8ehat~ior, lir Forte Pe~rscmnei ~~ Traiuiag Res~rch Centr, Teras 1955. .
ñtts~sz fiœl~ H. wstêp do metodologii pedapoyikœ, PWNW¹rszawa 1970. . yñski H.`~`ed~. ~i!'er~Zne proóleñrv pê~ap: Óêar .a . , ...,...~.«....~.»... _
1~ ..=r .
' ~ Ita~el E., S~uktura nauki. ZaaQduieuia logiki tollfa#nfefi Anaukaur~h, PWN, Wentszawa 1690: