Strona startowa Ludzie pragną czasami się rozstawać, żeby móc tęsknić, czekać i cieszyć się z powrotem.wierzchni Film wprowadzający pojęcia: film walca Podpo- ‰ Pc – pola całkowitego; wiedź – ‰ Pp –...Nad wierzchołkami drzew porastających najwyższe partie wzgórza wystawał ciężki szkielet wieży zbudowanej z bali, z szeroką platformą na samym szczycie na...miał gruby plik dokumentów i czystą kartę pergaminu rozłożoną na wierzchu...wierzchnię, która jeszcze chwilę wcześniej była zupełnie gładka...Linia frontu zatrzymała się tuż przed granicami naszego miasta, dzięki temu Armia Czerwona bez przeszkód zajęła Świebodzice...znaczenie faktu upadku dawnych norm etycznych...Sache und zu restloser Einstellung auf sie erzogen wird...Zesłaniec na innej planecie, ten w telewizorze, zaczął śpiewać dawno zapomniane piosenki...124Odpowiadam wreszcie na drugie pytanie: Jaką korzyśćma z tego zły duch? Nie ma żadnej korzyści, on kieruje się tylko czystą perfidią...§PEREK GIMEL (CHAPTER THREE)Now Kefa and Yochanan were going up to the Beis Hamikdash at the hour of tefillah, theninth hour (three o'clock in the afternoon)...
 

Ludzie pragną czasami się rozstawać, żeby móc tęsknić, czekać i cieszyć się z powrotem.

Zauważmy, że po pierwszym takcie wiadomość jest
znana wierzchołkom o numerach mniejszych od 2 i, że te wierzchołki tworz¸a hiperkostk¸e




wymiaru 1. W drugim takcie wierzchołek
przekaże wiadomość do wierzchoł-



-

-"
-


-)-
ka
, a wierzchołek
do
. Po drugim takcie wiadomość znaj¸a

wierzchołki o numerach mniejszych od 4 i tworz¸a one hiperkostk¸e wymiaru 2. W trzecim





-

-



-

-
-



-

takcie
przekazuje wiadomość do
,
do
,
do


-)-



-
-

-
-)-


, a
do
. Tak wi¸ec po trzech taktach wszystkie wierzchołki w



znaj¸a wiadomość.

Protokół rozsyłania wiadomości w hiperkostce



Na pocz¸atku wiadomość ma wierzchołek
.
0
-> ?((?(@
Powtarzaj dla
7
(
0


w -tym7
(
takcie każdy wierzchołek
przekazuje wiadomość do wierzchołka



.

0
Aby pokazać poprawność tego protokołu, pokażemy przez indukcje, że po -tym (

takcie wiadomość jest znana wszystkim wierzchołkom o numerach mniejszych od
.
Przed

pierwszym taktem wiadomość jest znana wierzchołkom o numerach mniejszych


-
0
od
, czyli wierzchołkowi 0. Załóżmy, że przed -tym taktem wiadomość jest znana
1.14. Zbieranie informacji
29
7
(

wszystkim wierzchołk
7
7


(

om o numerach mniejszych
(
od
. S¸a to dokładnie wierzchołki




# -A
0

-
postaci
, gdzie
(jeżeli
to
jest 7
(
pustym

(
ci¸agiem). W

0




-
-tym takcie każdy taki wierzchołek przekaże wiadomość do
, czyli po

0
0
-tym takcie wiadomość b¸ed¸a znały wszystkie wierzchołki, które maj¸a( na
pierwszych


bitach zera, czyli wszystkie wierzchołki o numerach mniejszych od
.
Protokół ten (po małych przeróbkach) można także stosowa ć do grafu pełnego lub do innego grafu, który zawiera hiperkostk¸e.
1.14
Zbieranie informacji Hiperkostka jest także wygodn¸a struktur¸a do zbierania informacji, gdy chcemy do jednego wierzchołka zebrać informacje od wszystkich wierzchołków. Informacje te należy przesył¸ać w odwrotnym kierunku niż w protkóle rozsyłania. Zakładamy, że przesyłane informacje s¸a ł¸aczone w pakiety i wierzchołek może przesłać w jednym takcie cały pakiet zawieraj¸acy kilka informacji.

Protokół zbierania wiadomości w hiperkostce
0

- (?(?(?
Powtarzaj dla
7
(

(
0


-



&-A

w
-tym takcie każdy wierzchołek postaci
7
(
, gdzie



przesyła swój pakiet do wierzchołka
,

Przykład 1.43 Prześledźmy działanie tego protokułu na hiperkostce (rysunek 1.14).

-




W pierwszym takcie wierzchołek
przekazuje swoj ˛
a wiadomość do
, wierzchołek
-
-

-
-
-


-

-
-)-

-
-
do
, wierzchołek
do
, a wierzchołek
do
.
-

W drugim takcie wierzchołek
przekazuje zebrane wiadomości (swoj ˛
a i te, kt.ore


-)-


-
otrzymał w poprzednim takcie) do
, a wierzchołek
do
.


-

W trzecim takcie wierzchołek
przekazuje zebrane wiadomości do
. a wierz-

-
-


-
chołek
do
.
1.15
Plotkowanie Plotkowanie polega na tym, że na pocz¸atku każdy wierzchołek ma jak¸aś wiadomość i chce j¸a rozesłać do wszystkich innych wierzchołków w grafie.
Znaj¸ac protokoły do zbierania i rozsyłania wiadomości możemy zaprojektować protokół plotkowania, który najpierw zbiera wszystkie informacje do jednego w¸ezła, a nast¸epnie rozsyła je do wszystkich wierzchołków.
1.16
Zadania 1. Ile krawędzi ma graf pełny
?


2. Ile maksymalnie krawędzi może mieć graf z
wierzchołkami?

30
Rozdział 1. Grafy (nieskierowane)

-> ?(?((@

3. Ile jest grafów ze zbiorem wierzchołków
?


4. Ile krawędzi ma dwudzielny graf pełny
?
$


5. Udowodnij, że izomorfizm grafów jest relacj¸a równoważności.






6. Narysuj wszystkie grafy ze zbiorem wierzchołków
3
2
4
. Które z nich s¸a
izomorficzne?
7. Narysuj możliwie jak najwi¸ecej nieizomorficznych grafów z czterema wierzchoł-





kami
3
2
4
.
/
8. Narysuj dwa nieizomorficzne grafy z t¸a sam¸a (możliwie jak najmniejsz¸a) liczb¸a wierzchołków.
9. Narysuj dwa nieizomorficzne drzewa z t¸a sam¸a (możliwie jak najmniejsz¸a) liczb¸a wierzchołków.
10. Narysuj dwa nieizomorficzne grafy z t¸a sam¸a (możliwie jak najmniejsz¸a) liczb¸a wierzchołków i t¸a sam¸a liczb¸a kraw¸edzi.
11. Narysuj dwa nieizomorficzne grafy, które maj¸a t¸a sam¸a liczb¸a wierzchołków stopnia , dla każdego .
12. Zastosuj algorytm przeszukiwania grafu w gł¸ab (wszerz) do grafów z rysunków 1.1
i 1.10.