Strona startowa Ludzie pragną czasami się rozstawać, żeby móc tęsknić, czekać i cieszyć się z powrotem.Alan Niester z tygodnika Rolling Stone napisa: ,,Lw-ks' Tongues In Aspic" nie Jest plyt do taca, wybijania rytmu i nawet nie stanowi dobrego podkadu do ^mywania naczy...Z całą stanowczością twierdzę, że z owego organu wywodzą się wszystkie czynności kobiety i wszystkie jej zachowania, które mogą przypominać uczucia u...Rada Konstytucyjna, dokonujca kontroli konstytucyjnoci ustaw, stana na stanowisku, e niezalenie od ewolucji, jak prawo wasnoci37 C...Czowiek wyania si z historii, yje w jej onie, stanowi jej centrum i sam jest histori...Osobną grupę stanowią tutaj testy projekcyjne, polegające na nieświadomym przenoszeniu własnych emocji, postaw, nastawień przy interpretowaniu materiału...Stanowisko wszystkich fizyków, których poglądy omówiliśmy powyżej, najlepiej można scharakteryzo­wać powołując się na dyskusję, która w swoim...Wymienione cechy grup terrorystycznych stanowi o ich atrakcyjnoci przede wszystkim dla osb niezadowolonych z siebie, le zaadaptowanych we202wasnych...stanowi podstaw oceniania oraz ustalania zasad i celw organizacji spoeczestwa i jego instytucji...Babcia szybko podbiegła do pieca, po czym wróciła na stanowi­sko przy drzwiach frontowych...kami a przed nim jeden z wielk chorgwi, stanowi, orszak przyboczny, wraz z piskliw muzyk...
 

Ludzie pragną czasami się rozstawać, żeby móc tęsknić, czekać i cieszyć się z powrotem.


 
1. KONTEKST
Zarówno w tantrze, jak i w dzogczen, związek pomiędzy uczniem i nauczycielem jest niezwykle ważny. Uczeń otrzy­muje od nauczyciela przekaz i instrukcje, a następnie rozwija stabilność doświadczenia rigpy. Bez tego kontaktu rozróż­nienia, które są podstawową kwestią na duchowej ścieżce, stają się bardzo trudne do zrozumienia, ponieważ pozostają w wymiarze koncepcji. Natura umysłu jest zaś poza pojęcia­mi. Bez intelektualnego zrozumienia trudno jest rozwinąć doświadczenie, ale bez doświadczenia nauki mogą stać się dla praktykującego jedynie abstrakcyjnym systemem filozoficz­nym lub dogmatem. Jest to niczym uczenie się o medycynie i nie rozpoznawanie własnej choroby. Jeżeli nie wykorzystu­je się wiedzy w praktyce, jest ona bezużyteczna. Samo myśle­nie, że spoczywa się w rigpie, że poznało się przejrzyste świa­tło, nie przynosi nic dobrego. Poznanie poglądu i spoczywanie w nim nie oznacza tylko rozmyślania i rozmawiania o świę­tych naukach, ale rzeczywiste życie w doświadczeniu, o któ­rym one mówią. Praktykujący powinien nauczyć się, czym jest rigpa poprzez bycie rigpą i odkryć mądrość poza koncep­tualnym umysłem poprzez doświadczenie, że jego prawdzi­wą naturą jest właśnie mądrość. Niemniej jednak dobre intelektualne zrozumienie kon­tekstu jogi śnienia i jogi snu niewątpliwie pomaga podążać w dobrym kierunku, unikać błędów w praktyce i przygoto­wać się na rozpoznanie efektów praktyki. Posiadając jasne zrozumienie, praktykujący może sprawdzić własne doświad­czenie w oparciu o nauki i uniknąć błędu pomylenia pew­nych doświadczeń z doświadczeniami rigpy. Jednak ostatecz­nie doświadczenia te powinno się zanalizować w oparciu o ustne nauki w trakcie ciągłego związku z nauczycielem bez względu na to, jak rzadko uczeń i nauczyciel będą się spo­tykać.
2. UMYSŁ A RIGPA
Kiedy rozpoznamy swoją prawdziwą naturę i będziemy w niej spoczywać, wyzwolimy się z ignorancji i cierpienia. To, co ją rozpoznaje, nie jest konceptualnym umysłem, jest to podstawowy umysł, natura umysłu, rigpa. Koniecznie musimy nauczyć się rozróżnić w praktyce konceptualny umysł od czystej świadomości natury umysłu.
UMYSŁ KONCEPTUALNY